Dworzec Wschodniczeka na pasażerów

Warszawa

nowy dworzec przed otwarciem | Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl
nowy dworzec przed otwarciem | Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl
nowy dworzec czeka na pasażerów | Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl
nowy dworzec przed otwarciem | Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl
nowy dworzec przed otwarciem | Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl
nowy dworzec czeka na pasażerów | Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl
nowy dworzec przed otwarciem | Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl
nowy dworzec przed otwarciem | Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl
nowy dworzec czeka na pasażerów | Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl

Po dwóch latach warszawiacy wreszcie będą mogli skorzystać z wyremontowanego za 60 mln zł kolejowego Dworca Wschodniego. Oficjalne otwarcie w środę rano.

Nowy dworzec nie przypomina już brudnego i obskurnego obiektu sprzed lat. Pasażerowie będą mogli skorzystać, a przede wszystkim ocenić jakość prac od środy. Całość zostanie otwarta o godz. 9.

Będzie bezpieczniej dzięki 100 kamerom Teraz dworzec, to przede wszystkim połączenie szkła, aluminium i granitu. Przesunięto kasy w głąb budynku, powstały nowe klatki schodowe, wymieniono m.in. instalacje grzewcze i wentylacyjne.Dworzec będzie w większości oświetlony światłem ledowym. Nie ma też już śladu po obskurnych budach – zastąpiły je szklano-aluminiowe kioski. Pojawiło się również sześć wind. Nowym elementem jest też poczekalnia dla pasażerów z biletami I klasy. Dworzec ma być również znacznie bezpieczniejszy dzięki zainstalowaniu 100 kamer monitoringu.PRZECZYTAJ WIĘCEJ O NOWYM DWORCUObok dworca kolejowego działa już pętla autobusowa przy ul. Lubelskiej. Każdego dnia ma przewijać się przez nią ponad 110 autobusów miejskich i ok. 170 podmiejskich oraz międzynarodowych. Dworzec składa się z pięciu peronów. W całości jest zadaszony, a jego konstrukcja opiera się na stalowych słupach, przykryta jest specjalną membraną z włókien sztucznych.

ran//ec