Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Dwa miesiące bez tramwajów na Bródnie. Remont po wakacjach

Warszawa

tvnwarszawa.plAndrzej Franków o zmianach na Bródnie

W ostatnią niedzielę sierpnia Tramwaje Warszawskie planują rozpocząć kapitalny remont torowiska na Bródnie. Pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami, które potrwają około dwóch miesięcy. W pierwszym etapie prac z ruchu wyłączone zostanie torowisko od ul. Matki Teresy z Kalkuty do Żerania. Pasażerów na wyłączonym odcinku będzie wozić zastępcza linia autobusowa.

Nowe tory będą układane na odcinku od ul. 11 Listopada do pętli na Żeraniu. W Zarządzie Transportu Miejskiego trwają właśnie ostatnie ustalenia dotyczące tego, jak po rozpoczęciu prac będzie wyglądać organizacja ruchu w tym rejonie.

- Czekamy jeszcze na oficjalne potwierdzenie dat od Tramwajów Warszawskich. Dokładne rozkłady jazdy i układ tras podamy do końca tygodnia – poinformowała w rozmowie z tvnwarszawa.pl Magdalena Potocka z biura prasowego ZTM.

Pewne jest, że pod koniec wakacji - 30 sierpnia - tramwajarze rozpoczną pierwszy etap prac na odcinku od Żerania do ul. Matki Teresy z Kalkuty. Z ruchu wyłączone będzie wtedy torowisko od przystanku Bolesławicka do Żerania Wschodniego. Tramwajem będzie można dojechać jedynie do ul. Matki Teresy z Kalkuty.

Wykorzystają dwukierunkowe tramwaje

- 30 sierpnia w rejonie ulicy Matki Teresy z Kalkuty będzie montowane tzw. nakładka, która pozwoli tramwajom na przejechanie na sąsiedni tor – przekazał w czasie zeszłotygodniowej konferencji prasowej Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów ZTM. Zarząd planuje, aby do przystanku Budowlana dojeżdżały tramwaje dwukierunkowe. – Będzie to organizacja ruchu podobna do tej, którą zastosowaliśmy na ul. Grójeckiej – zapowiedziała Magdalena Potocka.

Dwukierunkowe tramwaje mają wyjechać na tory w poniedziałek, 31 sierpnia. – Będzie to linia tramwajowa nr 1. Pasażerowie dojada nią z Banacha do ul. Matki Teresy z Kalkuty. W godzinach szczytu będzie kursowała co 4 minut, w pozostałych porach dnia co 5 minut. Pozostałe linie jadące na Bródno na pewno zostaną zawieszone – przekazał Franków.

Jak zapowiedział, ZTM planuje połączyć linie tramwajowe nr 3 z 4 i 23 z 35. – Zmienimy ich nazwy, aby nie mylić pasażerów – dodał.

Jak podał portal tustolica.pl, po połączeniu tramwajów, na tory wyjadą składy o numerach 74 i 75. Pierwsza z tych linii pojedzie trasą Wyścigi - Wilanowska - Centrum - Dworzec Wileński - Wiatraczna - Gocławek. Druga połączy Nowe Bemowo, Ratusz Arsenał, Dworzec Wileński, rondo Waszyngtona i Centrum z pętlą Banacha.

Autobusy zamiast tramwajów

Dla pasażerów z Bródna zostaną uruchomione także dwie zastępcze linie autobusowe. – Pierwsza kursować będzie na odcinku z Bródna do pl. Wileńskiego. Trasa drugiej będzie nieco krótsza – będzie ona dowozić pasażerów z rejonu ulicy Rembielińskiej do tramwaju kursującego od ul. Matki Teresy z Kalkuty – poinformował Franków.

Jak dodał, we wrześniu pasażerowie będą musieli przygotować się na nowe utrudnienia. – Prace będą wtedy prowadzone na kolejnych fragmentach torowiska. Ich dokładny przebieg będziemy znać na początku września – podkreślił.

Tramwaje Warszawskie zapowiadają, że wymiana torowiska na Bródnie ma potrwać około dwóch miesięcy.

jk/b