Drogowcy aktualizują projekt mostu. Z Żoliborza na Targówek po 2017?

Warszawa

ZMIDWizualizacja mostu Krasińskiego

Obiecywany od lat wciąż pozostaje tylko na papierze. I tak zostanie, co najmniej przez najbliższe dwa lata. Jak informują drogowcy, prace przy budowie mostu Krasińskiego mogłyby się rozpocząć w 2017 roku. Jeśli znajdą się pieniądze.

Most Krasińskiego ma połączyć Żoliborz z Targówkiem i ma być częścią tzw. trasy Krasińskiego - odcinka od pl. Wilsona do ul. Matki Teresy z Kalkuty. W ramach inwestycji, po praskiej stronie, ma powstać także wiadukt nad torami PKP.

Przełożą pieniądze?

Inwestycja podzielona została na dwa etapy realizacyjne - 2 kilometrowy odcinek od pl. Wilsona do ul. Jagiellońskiej (wraz z mostem o długości 720 metrów) oraz od 1-kilometrowy odcinek od ul. Jagiellońskiej do ul. Matki Teresy z Kalkuty (wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi - 830 metrów).

W 2014 roku pomysł budowy odcinka pl. Wilsona do Jagiellońskiej powrócił. - Wróciliśmy do mostu Krasińskiego, ponieważ jest on potrzebny. To jedna z większych inwestycji przewidziana na lata 2014 - 22 - mówiła wówczas Agnieszka Kłąb z biura prasowego ratusza.

Czyżby słowa władz miasta, zaczęły nabierać konkretnych kształtów?

- Ogłosiliśmy przetarg na aktualizację istniejącej dokumentacji Trasy Krasińskiego na odcinku od pl. Wilsona do ul. Matki Teresy z Kalkuty z mostem nad Wisłą i wiaduktem nad torami kolejowymi - potwierdza Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - Wyłoniony przez nas wykonawca, w ramach umowy, wystąpi także o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - dodaje.

Drogowcy ten ważny dokument chcą uzyskać do października 2016 roku. Kiedy rozpoczęłyby się prace?

- Jesteśmy gotowi rozpocząć je w 2017 roku - odpowiada rzeczniczka, ale zastrzega, że wszystko zależy od tego, czy znajdą się na nie pieniądze. - Chodzi o 600 mln złotych - dodaje.

Jak tłumaczy, pieniądze na realizację pierwszego odcinka trasy wraz z mostem są zarezerwowane w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2021 - 23. - To od Rady Warszawy zależy, czy zostaną przesunięte na wcześniejsze lata - dodaje Gajewska.

Co z drugim odcinkiem, ul. do Matki Teresy z Kalkuty? - Nie ma na razie na niego pieniędzy - mówi Gajewska.

Tak może wyglądać most Krasińskiego
ZMID

Tramwajem przez most

Nowa przeprawa będzie mostem łukowym. Gdy już powstanie, do dyspozycji kierowców będą dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Po obu stronach jezdni powstaną ścieżki rowerowe i chodniki.

Po środku mostu drogowcy wybudują torowisko tramwajowe. W ramach inwestycji powstanie także torowisko w ul. Krasińskiego.

Pierwsze plany budowy mostu powstały w okresie międzywojennym. Wszystko przerwała II wojna światowa. Potem powstała ul. Krasińskiego wraz z rezerwą tramwajową, ale mostu wciąż brakuje.

W 2006 roku przeprawę na listę swoich inwestycyjnych obietnic, które powstaną do 2014 roku, wpisała Hana Gronkiewicz-Waltz. Pozostaje on do dzisiaj... na mapie planów.

Prezydent Wojciechowicz o inwestycjach
tvnwarszawa.pl

su/r