"Dobra wiadomość". Będą kładki dla rowerów pod Łazienkowskim

Warszawa

ZDMZbudują kładkę pod Łazienkowskim

Budowa kładek dla rowerów i pieszych pod mostem Łazienkowskim ma rozpocząć się w tym roku, a zakończyć może w sierpniu 2017. Informację o inwestycji z radością przyjęli okoliczni mieszkańcy.

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na projekt i wykonanie inwestycji.

Gotowa za półtora roku?

"Dokumentacja projektowa powinna być gotowa jesienią 2016 r. Budowa obiektu ma się zakończyć nie później niż w listopadzie 2017 r., jednak wykonawca może zadeklarować skrócenie terminu o maksymalnie 18 tygodni (to oprócz ceny najważniejsze kryterium przetargu). Możliwe zatem, że z kładki będzie można skorzystać w sierpniu przyszłego roku" – informuje ZDM.

Karolina Gałecka z ZDM przypomina, że rozpoczęcie budowy planowano już wcześniej na ten rok, a Rada Warszawy przyznała we wrześniu 16 mln na tę inwestycję na lata 2016-17.

Przebieg nowej trasy rowerowej określa koncepcja opracowana przez Transprojekt-Warszawa Sp. z o.o. Pod Łazienkowskim zostaną podwieszone dwie kładki – po północnej i południowej stronie.

Połączona ze ścieżkami

W części śródmiejskiej będą połączone ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, a po praskiej - z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. "Planujemy także dodatkową kładkę pozwalającą przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła), gdzie połączy się ona z budowaną właśnie drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanie również rezerwa pod ewentualną przyszłą rampę pozwalającą dostać się na plaże i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły" – wyjaśnia ZDM.

Kładka ma być szeroka na 3,4 m, jej nachylenia nie przekroczą 6-7 procent, a cała trasa będzie wyposażona w nowe oświetlenie.

Plany budowy kładek ucieszył mieszkańców z prawobrzeżnej Warszawy. Na Facebooku Samorząd Mieszkańców Saskiej Kępy napisał: "Dobra wiadomość".

Przebudowany po pożarze

Most Łazienkowski został po pożarze otwarty dla ruchu pod koniec października ubiegłego roku. Budowy kładki nie wykonano w ramach samej odbudowy przeprawy, bo przedłużyłoby to sprawy formalno-administracyjne, a także termin prac, które prowadziły do dopuszczenia ruchu. Jak zapewniają drogowcy, przebudowany Łazienkowski jest przystosowany do montażu kładek podwieszonych pod główną płytą mostu, poniżej chodników.

OTWARCIE MOSTU ŁAZIENKOWSKIEGO PO PRZEBUDOWIE:

Pierwsi kierowcy na moście
TVN24

ran/sk