Demontaż trakcji i torów. Zmiany w rozkładzie pociągów do Radomia

Warszawa

KMBędą zmiany w rozkładzie KM i PKP

Władze PKP PLK i Kolei Mazowieckich przedstawiły szczegóły remontu linii nr 8 z Radomia do Warszawy. Spółki poprawiają systemy informacyjne na stacjach kolejowych i wprowadzają korekty do rozkładu jazdy.

Na wspólnej konferencji prasowej władze PKP i Kolei Mazowieckich zaprezentowały listę działań podejmowanych w ramach remontu linii numer 8, prowadzącej z Radomia do Warszawy. Obecnie prace trwają na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek.

- W związku z remontem tylko jeden tor pozostaje dla przejazdu pociągów, a na sąsiednim trwają intensywne prace. Obejmują one stację Piaseczno i tory w kierunku Czachówka – mówił Tomasz Mańturz.

– Aktualnie prowadzony jest demontaż sieci trakcyjnej oraz torów. Na linii zostaną zamontowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym – dodał.

Przedstawiciele obu spółek deklarują, że dokładają wszelkich starań, aby remonty nie wpłynęły negatywnie na warunki podróżny pasażerów. Z tego względu zdecydowano się na drobne korekty w rozkładzie jazdy pociągów.

Wydłużony kurs z Radomia

Zmiany dotyczą trasy z Radomia do Warszawy. Pociąg o numerze 21906 Radom (13:40) – Warszawa Wschodnia (16:17) będzie kursował w wydłużonej relacji aż do Pilawy (17:39).

Pociąg wyjeżdżający obecnie z Radomia o godz. 16:31 będzie wcześniej tj. o godz. 15:42. Do Warki dojedzie na godzinę 16:52, skąd zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza autobusowa o godz. 17:00 i dowiezie pasażerów do Piaseczna o godz. 18:22.

Pociąg ze stacji Skarżysko Kamienna o godzinie 15:40, będzie kursował 20 minut później niż dotychczas, tj. o 16:00 - w Radomiu będzie o 16:39.

Zmiany wejdą w życie już 11 kwietnia.

Wspólna konferencja PKP i KM
mat.prasowe

Lepsze systemy nagłośnienia

Oprócz korekt w rozkładzie jazdy, PKP i KM twierdzą, że zadbały poprawę systemów służących do informowania pasażerów. Dokonano m.in. przeglądu nagłośnienia na stacjach kolejowych.

- Zacieśniono współpracę dyżurnych z obsługą pociągów KM, by do pasażerów jak najszybciej docierały informacje o ewentualnych zmianach w rozkładzie – informowali szefowie spółek podczas konferencji.

- Nad ruchem kolejowym całodobowo czuwa 17 dyżurnych oraz 5 kilkuosobowych zespołów technicznych, które w przypadku usterek szybko podejmują działania zapewniające sprawny przejazd pociągów. Utrzymywany jest też stały kontakt z PKP Energetyka, by szybko reagować na ewentualne usterki sieci trakcyjnej – informuje Dorota Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.

Modernizacja stacji Piaseczno trwa od 13 marca. Jej zakończenie planowane jest w połowie 2017 roku. Koszt inwestycji wynosi 460 mln zł, a jej efektem – jak deklarują władze kolei – ma być "wygodniejsza podróż na trasie Warszawa Okęcie – Czachówek oraz nowoczesna i przyjazna także dla osób niepełnosprawnych infrastruktura pasażerska".

Niedawno pisaliśmy o trudnych warunkach podróży na odcinku z Zielonki do Warszawy:

Tłok w pociągach na remontowanej linii
Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.pl

kw