Cztery oferty na najkrótszy odcinek Trasy Świętokrzyskiej

Warszawa

TVN24Odcinek Trasy Świętokrzyskiej

Cztery firmy chcą budować najkrótszy odcinek Trasy Świętokrzyskiej od ul. Zamoyskiego do Targowej. Najniższą cenę – 11,5 mln zł - zaoferowało polsko-hiszpańskie konsorcjum. Rozstrzygnięcie przetargu ma nastąpić jeszcze w pierwszej połowie lutego.

Kontrakt obejmuje budowę 100-metrowego odcinka Trasy Świętokrzyskiej od ul. Zamoyskiego do Targowej oraz 200-metrowego fragmentu ul. Zamoyskiego.

W przetargu rozpisanym jesienią ubiegłego roku przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych najniższą cenę zaoferowało konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. – lider i Construcciones y Promociones Balzola S.A. z Bilbao - ok. 11,5 mln zł. Najwyższą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. - ok. 14,5 mln złotych.

Dwa kryteria

- Prace komisji przetargowej, w tym sprawdzanie ofert, dobiegają końca i wybór najkorzystniejszej oferty, czyli rozstrzygnięcie przetargu ma nastąpić jeszcze w pierwszej połowie lutego – informuje Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka prasowa Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.Przy ocenie będą brane pod uwagę dwa kryteria: cena (60 proc.) i okres rękojmi (40 proc.). Według zapowiedzi urzędników, kierowcy nowym odcinkiem Trasy Świętokrzyskiej (chodzi o teren wzdłuż nasypu kolejowego między stacją Warszawa Stadion a wiaduktem nad ul. Targową) pojadą po ośmiu miesiącach od podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą. Po oddaniu odcinka do użytkowania kierowcy będą mogli włączać się do ruchu na ul. Targowej. Teraz jadący od Wybrzeża Szczecińskiego muszą skręcać z Sokolej w ul. Zamoyskiego.

Zlikwidują przystanek

Podobnie jak na całej Trasie powstaną tutaj dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, chodniki dla pieszych i droga rowerowa. Projekt zakłada także postawienie ekranów chroniących od hałasu oraz zieleń.Na czas inwestycji kierowców i pasażerów komunikacji czekają utrudnienia. Chociaż jej większość poprowadzona zostanie na terenie dzisiaj niewykorzystywanym, to jednak przebudowie ulegnie skrzyżowanie od strony ul. Zamoyskiego.

- Organizację tymczasową ruchu przygotuje wykonawca. Natomiast w tym etapie nie będziemy przebudowywać całego skrzyżowania z ul. Targową. Po przebudowie kierowcy będą mogli skręcić w Targową tylko w prawo – tłumaczyła po ogłoszeniu przetargu jesienią ubiegłego roku Agata Choińska-Ostrowska.Na pewno przeniesiony zostanie przystanek autobusowy przy Targowej w kierunku Grochowa i centrum, który stoi na środku planowej trasy. Natomiast budowa kolejnego odcinka Trasy Świętokrzyskiej od Targowej do al. Tysiąclecia wymusi likwidację położonego obok przystanku tramwajowego.27 stycznia Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał dla tego odcinka decyzję środowiskową. W Wieloletniej Prognozie Finansowej stolicy zapisano na tę inwestycję w tym roku niespełna 38 mln zł, natomiast na 2018 rok - prawie 52 mln złotych.

Połączenie Pragi z Targówkiem

W przyszłym roku zakończy się także budowa odcinka Trasy Świętokrzyskiej pomiędzy ul. Tysiąclecia i ul. Zabraniecką. Na tvnwarszawa.pl pokazywaliśmy m.in. widowiskową operację budowlaną - nasuwanie tunelów w nasypy kolejowe.Trasa Świętokrzyska powstaje na terenie Pragi Północ i poprzez tunel w nasypie kolejowym zapewni połączenie z Targówkiem. Długość drogi pomiędzy skrzyżowaniem z Wybrzeżem Szczecińskim a ulicą Zabraniecką wyniesie nieco ponad 3 km z dwoma pasami w każdym kierunku, z chodnikami oraz drogami rowerowymi.

W tym miejscu powstanie kolejny odcinek Trasy Świętokrzyskiej:

Powstanie kolejny odcinek Trasy Świętokrzyskiej do ul. Targowej
Mateusz Szmelter

skw