Czerniakowska-bis w zawieszeniu. Zaskarżono decyzję środowiskową

Warszawa

ZMIDWizualizacja Czerniakowskiej bis

Ulica Czerniakowska-bis ma być gotowa pod koniec 2017 roku, ale drogowcy wciąż nie ogłosili przetargu na budowę. Prace wstrzymuje skarga na decyzję środowiskową.

O budowie ulicy planowanej pomiędzy Gagarina a Wolicką przypomniał nam czytelnik. Chciał dowiedzieć się, co dzieje się z zaplanowaną inwestycją.

"Z informacji, które dostałem w zeszłym roku wynikało, że budowa powinna zacząć się z końcem marca i do tego czasu powinno zostać zakończony przetarg na wybór wykonawcy. Decyzja środowiskowa została wydana w zeszłym roku, natomiast sprawa w żaden sposób nie ruszyła" – napisał na warszawa@tvn.pl Szymon.

Zbytnie zanieczyszczenie powietrza?

Okazuje się, że problem tkwi właśnie w decyzji środowiskowej. - Wydano ją, ale została zaskarżona – przyznaje Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. – Samorządowe Kolegium Odwoławcze wyznaczyło termin rozprawy na 26 kwietnia 2016 r. – dodaje.

Autorami skargi są m.in. stowarzyszenie Zielone Mazowsze, fundacja Centrum Zrównoważonego Transportu i stowarzyszenie Światowid. Przekonują, że zaplanowano zbyt dużo pasów, które do tego są za szerokie. Twierdzą również, że ruch na Czerniakowskiej-bis może prowadzić do zbytniego zwiększenia zanieczyszczenia powietrza.

Brak decyzji środowiskowej oznacza, że na razie nie może być wydane zezwolenie na realizację inwestycji. Nie może być też mowy o ogłoszeniu przetargu na wykonawcę prac.

Czy realne jest zakończenie prac pod koniec 2017 roku?

- W sytuacji, kiedy nie ma decyzji ZRID i nie jest rozstrzygnięty przetarg, trudno przewidzieć, kiedy konkretnie zaczną się prace. Niemniej jednak liczymy, że terminu zakończenia budowy uda się dotrzymać – wyjaśnia Gajewska.

Po dwa pasy ruchu

Na budowę zarezerwowano w latach 2016-17 120 mln zł. Są to pieniądze na odszkodowania za działki, które trzeba przejąć pod inwestycję i budowę. - Ile konkretnie będzie kosztowała budowa, dowiemy się po rozstrzygnięciu przetargu na wykonawcę – zaznacza Gajewska.

Podstawowy przekrój planowanej ulicy to 2 x 2 pasy ruchu z poszerzeniami na skrzyżowaniach. Ma tam obowiązywać ograniczenie do 50 km/h. Przewidziano również rezerwę tramwajową pod trasę na Siekierki.

drogowcy będą musieli przejąć 51 działek lub ich fragmentów.

CZYTAJ WIĘCEJ O PLANOWANEJ INWESTYCJI.

Tak ma przebiegać Czerniakowska bis
ZMID

ran/r