Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Co nas drażni u innych pasażerów?

Warszawa

ZTMJak oceniamy innych pasażerów?

Prawie 4 tysiące osób oceniło na stronie Zarządu Transportu Miejskiego zachowania... innych pasażerów. Najbardziej denerwuje nas blokowanie wyjścia z autobusu, tramwaju i metra.

Sonda to zbiór skarg, które najczęściej trafią do ZTM. Głosować można jeszcze do 9 października na stronie zarządu, ale po ponad tygodniu urzędnicy postanowili udostępnić częściowe wyniki.

Dotyczy każdego pasażeraNa pierwszym miejscu jest właśnie "blokowanie wyjścia z pojazdu, utrudniając wysiadanie".

- Tego typu zachowanie dotyczy każdego pasażera. Wielu pasażerów nieświadomie blokuje wyjście, gdyż np. śpieszy się do pracy czyszkoły, a przecież chwilę później sami będą w podobnej sytuacji, gdy to oni będą próbowali wyjść z autobusu, tramwaju czy metra – wyjaśnia Paweł Olek z biura prasowego ZTM.W sondzie znalazło się także głośne słuchanie muzyki, rozmowy przez telefon komórkowy i nieustępowanie miejsca osobom potrzebującym.

Nakłonić do większej empatii

Na razie szczegółowych wyników urzędnicy nie podają.

- Poprzez tę sondę i kampanię edukacyjną, która rozpocznie się 11 października chcemy nakłonić pasażerów do większej empatii, gdyż w ten sposób poprawia się komfort podróży. Uśmiechając się do innych, będąc uprzejmym jest szansa na podobną reakcję zwrotną – przekonuje Olek.

Nie oznacza to, że nie dostrzegamy problemu higieny osobistej czy jedzenia w komunikacji miejskiej. Niewykluczone, że w przyszłorocznej edycji tej akcji edukacyjnej poruszymy i te problemy – dodaje.

ran/roody