Ciężki sprzęt na Ursynowie. Odwierty pod tunel POW

Warszawa

Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.plCiężki sprzęt na Ursynowie

Firma Astaldi prowadzi pierwsze odwierty pod budowę tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. – Chcemy poznać grunt, aby dobrze przygotować konstrukcję - tłumaczy jej rzecznik.

Odwierty rozpoczęły się w poniedziałek. – Prowadzimy prace na skrzyżowaniu ulicy Płaskowickiej i al. KEN. W kolejnych dniach będziemy przemieszczać się na inne ulice Ursynowa – zapowiedział we wtorek Mateusz Witczyński z firmy Astaldi, która odpowiada za budowę tunelu.

– Prace geotechniczne polegają na badaniu struktury gruntu pod przyszłym tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy. Takie badania są konieczne. Musimy wiedzieć jaki jest grunt, aby dostosować do niego konstrukcję przyszłego tunelu – precyzuje.

Pobierają próbki

Za pomocą wiertła, drogowcy robią dziurę na głębokości kilkudziesięciu metrów. Pobierają kilka próbek, które potem wysyłane są do laboratorium. Na ich podstawie oceniana jest m.in. wytrzymałość gruntu w danym miejscu.

Ile potrwają badania? – Trudno powiedzieć, bo prace są przeprowadzane "na życzenie". Nie zleca się ich jednorazowo. Jeśli projektant zauważy coś interesującego lub niepokojącego w ziemi, wtedy nakazuje przeprowadzenie odwiertów. Czasami nawet w trakcie budowy zleca się dodatkowe badania – tłumaczy Witczyński.

Budowa ruszy w 2017

Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy ma liczyć 2,3 km długości. Będzie przebiegał wzdłuż ulicy Płaskowickiej, pod al. KEN i pierwszą linią metra, aż za ul. Nowoursynowską. Tam, w rejonie skarpy ursynowskiej, kierowcy wjeżdżać będą na węzeł Ursynów-Wschód.

Jeszcze w tym miesiącu urząd dzielnicy ma rozpocząć konsultacje społeczne w sprawie zagospodarowania terenu nad tunelem, po zakończeniu inwestycji. Planowane są spotkania informacyjne, spacery i wspólne projektowanie.

Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy rozpocznie się w 2017 roku. Jak pisaliśmy na tvnwarszawa.pl, tunel będzie budowany metodą odkrywkową.

W ramach tego odcinka obwodnicy drogowcy wybudują także dwa węzły: Ursynów - Zachód (połączenie z ul. Gandhi) oraz węzeł Ursynów - Wschód (z ul. Płaskowickiej). Budowa odcinka z tunelem ma pochłonąć 1,2 mld złotych.

Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Tunel pod Ursynowem
targeo.pl

kw/sk