Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Cieknie woda na stacji metra. "Będziemy naprawiać do skutku"

Warszawa

Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Problemy na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Problemy na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Problemy na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24

Sufit na stacji metra Młociny przecieka - alarmuje na Kontakt 24 internauta. - To nie ma wpływu na bezpieczeństwo i funkcjonowanie metra - uspokaja rzecznik Metra Warszawskiego i zapewnia, że usterka jest już usuwana.

Zdjęcia sufitu nad peronem, z którego pasażerowie jadą w kierunku Kabat, udostępnił na Kontakcie 24 internauta Ernesto. Z prośbą o wyjaśnienia niepokojącej sprawy zwróciliśmy się do Metra Warszawskiego.

Naprawy na bieżąco

- Zjawisko to pojawiło się w czwartek lub piątek. Nie ma wpływu na bezpieczeństwo i na funkcjonowanie metra – zapewnia Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego i dodaje, że naprawa przecieku trwa. Ma być wykonywana do skutku.

- Rozpoczęcie naprawy było możliwe dopiero w niedzielę w nocy ze względu na to, że w piątek i sobotę nie było przerwy nocnej. A niezależnie od tego zjawiska, takie naprawy są dokonywane na bieżąco i często, szczególnie w okresie zimowym i przełomów pogodowych - twierdzi Malawko.

Problemy I linii

Spytany o przyczynę, wyjaśnia, że posadowienie tuneli sprawia, że ich obudowa jest łatwym celem naporu wody. Na I linii metra uszczelnianie odbywa się najczęściej w okresach intensywnych opadów, roztopów lub mrozu, kiedy woda gruntowa szuka ujścia we wszystkich możliwych szczelinach.

- Regularne sprawdzane stanu obudowy i ewentualne doszczelnienia pozwalają na zachowanie tunelu w dobrym stanie technicznym. Jest to zadanie o tyle istotne, że część stacji znajduje się na terenach podmokłych (np. stacja Dworzec Gdański) lub w kurzawce (np. stacja Pole Mokotowskie) – zaznacza rzecznik.

Kłopoty w Berlinie

Potencjalne przyczyny tej sytuacji to praca konstrukcji na dylatacjach, naturalne zjawiska hydrogeologiczne i ostatnie wahania temperatury. Jak przekonuje rzecznik, do tego typu zjawisk dochodzi w wielu miejscach świata, np. na najnowszych stacjach metra w Berlinie.

- Prace przy zwalczaniu przecieków są prowadzone cały czas przy wykorzystaniu najnowszych technologii światowych – zapewnia Krzysztof Malawko.

ran/b