Przygotuj się na:

ZMIANY W KODEKSIE RUCHU

Szóstego grudnia wchodzą w życie nowe przepisy o tworzeniu drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak.

Cieknie woda na stacji metra. "Będziemy naprawiać do skutku"

Warszawa

Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Problemy na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Problemy na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Cieknący sufit na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24
Problemy na stacji Młociny | Ernesto / Kontakt24

Sufit na stacji metra Młociny przecieka - alarmuje na Kontakt 24 internauta. - To nie ma wpływu na bezpieczeństwo i funkcjonowanie metra - uspokaja rzecznik Metra Warszawskiego i zapewnia, że usterka jest już usuwana.

Zdjęcia sufitu nad peronem, z którego pasażerowie jadą w kierunku Kabat, udostępnił na Kontakcie 24 internauta Ernesto. Z prośbą o wyjaśnienia niepokojącej sprawy zwróciliśmy się do Metra Warszawskiego.

Naprawy na bieżąco

- Zjawisko to pojawiło się w czwartek lub piątek. Nie ma wpływu na bezpieczeństwo i na funkcjonowanie metra – zapewnia Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego i dodaje, że naprawa przecieku trwa. Ma być wykonywana do skutku.

- Rozpoczęcie naprawy było możliwe dopiero w niedzielę w nocy ze względu na to, że w piątek i sobotę nie było przerwy nocnej. A niezależnie od tego zjawiska, takie naprawy są dokonywane na bieżąco i często, szczególnie w okresie zimowym i przełomów pogodowych - twierdzi Malawko.

Problemy I linii

Spytany o przyczynę, wyjaśnia, że posadowienie tuneli sprawia, że ich obudowa jest łatwym celem naporu wody. Na I linii metra uszczelnianie odbywa się najczęściej w okresach intensywnych opadów, roztopów lub mrozu, kiedy woda gruntowa szuka ujścia we wszystkich możliwych szczelinach.

- Regularne sprawdzane stanu obudowy i ewentualne doszczelnienia pozwalają na zachowanie tunelu w dobrym stanie technicznym. Jest to zadanie o tyle istotne, że część stacji znajduje się na terenach podmokłych (np. stacja Dworzec Gdański) lub w kurzawce (np. stacja Pole Mokotowskie) – zaznacza rzecznik.

Kłopoty w Berlinie

Potencjalne przyczyny tej sytuacji to praca konstrukcji na dylatacjach, naturalne zjawiska hydrogeologiczne i ostatnie wahania temperatury. Jak przekonuje rzecznik, do tego typu zjawisk dochodzi w wielu miejscach świata, np. na najnowszych stacjach metra w Berlinie.

- Prace przy zwalczaniu przecieków są prowadzone cały czas przy wykorzystaniu najnowszych technologii światowych – zapewnia Krzysztof Malawko.

ran/b