Chwalą się pracami na trasie Warszawa-Białystok. "25 km nowych torów"

Warszawa

PKP PLKNa linii do Tłuszcza cały czas trwają prace

Kolejarze pochwalili się stanem robót na trasie kolejowej między Warszawą a Tłuszczem. - Trwa układanie torów, instalowana jest nowa sieć trakcyjna. Trwają też prace modernizacyjne na 11 z 38 peronów przeznaczonych do remontu – zapewniają.

Linia z Warszawy do Tłuszcza to fragment międzynarodowej trasy Rail Baltica łączącej stolicę naszego kraju ze stolicą Finlandii, Helsinkami. Modernizacja obejmuje m.in. 66 km linii kolejowej, wymianę 156 km torów oraz łącznie 183 km nowoczesnej sieci trakcyjnej.

- Ułożono już ponad 25 km nowych torów, budowana jest sieć trakcyjna oraz 16 obiektów inżynieryjnych (mosty, przejścia dla zwierząt etc.). Na trasie powstaje nowy przystanek osobowy Warszawa Mokry Ług . Będzie też dodatkowa para torów do stacji Wołomin – wymienia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Nowa stacja Tłuszcz

Gruntowny remont przejdzie stacja kolejowa w Tłuszczu. - Trwa demontaż torów, rozpoczęła się rozbiórka peronów oraz wiat peronowych. W ich miejscu powstaną trzy perony wyspowe. Demontowana jest kładka, która zastąpi nowobudowane podziemne przejście dla pieszych – wyjaśnia Siemieniec.

Łącznie do remontu idzie 38 peronów między stacjami Warszawa Rembertów a miejscowością Sadowne. – Obecnie prace trwają na 11 z nich, m.in.: w miejscowościach Chrzęsne, Urle i Barchów – dodaje rzecznik. Przebudowywane perony zyskają nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz nawierzchnię z kostki i płyt antypoślizgowych. Będą też dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych.

160 km na godzinę

Po modernizacji pociągi pasażerskie na trasie Warszawa-Białystok będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Dzięki budowie dodatkowych torów w Wołominie koleje planują uruchomić większą liczbę połączeń między oboma miastami. Kolejarze zapewniają, że wszystkie prace powinny się zakończyć jesienią 2016 roku.

O utrudnieniach związanych z remontem przeczytacie tutaj

jb/