Budują tunel, linia 199 zmienia trasę

Warszawa

Metro Projekt/ UM ZąbkiProjekt tunelu w Ząbkach

W Ząbkach powstaje tunel pod torami kolejowymi. W związku z kolejnym etapem jego budowy autobusy linii 199 jeżdżą od poniedziałku zmienioną trasą.

Pierwsi kierowcy budowanym tunelem mają pojechać dopiero w 2015 roku. Do tego czasu mieszkańcy Ząbek muszą przyzwyczaić się do utrudnień. W poniedziałek o 9.00 rozpoczyna się kolejny etap budowy. W związku, z tym Zarząd Transportu Miejskiego ostrzega przed utrudnieniami.

Linia 199 w obu kierunkach pojedzie trasą objazdową.

W kierunku pętli REMBERTÓW-AON: od skrzyżowania ulic Piłsudskiego/Kołłątaja autobusy pojadą ulicami: Piłsudskiego – (na światłach w lewo) Piłsudskiego – Szwoleżerów – al. Marszałka Piłsudskiego i dalej swoją trasą podstawową,

W kierunku pętli TARGÓWEK: od skrzyżowania ulic Stefczyka/Sikorskiego pojadą ulicami: Stefczyka – Skorupki i dalej trasą obecnie obowiązującą.

Uruchomiony zostaje przystanek zastępczy SIKORSKIEGO 51, zlokalizowany na chodniku na ul. Stefczyka za skrzyżowaniem z ul. Sikorskiego w kierunku ul. Skorupki.

Tunel za 38 mln złotych

Tunel pod torami kolejowymi ma zostać wykonany na odcinku od ulicy Orlej do ulicy Wojska Polskiego. Oprócz tego Orla będzie przebudowana wraz ze skrzyżowaniem z ulicą ks. Skorupki, a ulica Wojska Polskiego do ronda wraz z rondem i z ulicą Leszyckiego. Przebudowany będzie również ulica 3 Maja, a także fragment ulicy Kolejowej, której oś jezdni zostanie dostosowana do tunelu.

Głównym wykonawcą tunelu jest firma Skanska. Inwestycja pochłonie 38 mln złotych z czego 20 mln dołoży Unia Europejska, 8,6 mln PKP PLK, a prawie 2 mln starostwo wołomińskie.

lata