Budują estakady Łazienkowskiej. "Pierwszymi pojedziemy po wakacjach"

Warszawa

Ślimak z Czerniakowskiej na most | UM
Konstrukcja estakady zawieszona nad Wisłostradą | UM
Połączenie budowanej estakady z konstrukcją mostu już gotowe | UM
Łącznica na węźle z Wałem Miedzeszyńskim | UM
Estakady: wjazdowa z Czerniakowskiej na most i zjazdowa z Trasy Łazienkowskiej na Wisłostradę | UM
Równolegle z budową estakad na dole trwa budowa drogi rowerowej | UM
Ślimak z Czerniakowskiej na most | UM
Konstrukcja estakady zawieszona nad Wisłostradą | UM
Połączenie budowanej estakady z konstrukcją mostu już gotowe | UM
Łącznica na węźle z Wałem Miedzeszyńskim | UM
Estakady: wjazdowa z Czerniakowskiej na most i zjazdowa z Trasy Łazienkowskiej na Wisłostradę | UM
Równolegle z budową estakad na dole trwa budowa drogi rowerowej | UM

Pełną parą idą prace przy budowie estakad Trasy Łazienkowskiej. - Prace są już zaawansowane, pierwszymi gotowymi estakadami kierowcy pojadą po wakacjach – deklarują urzędnicy.

Drogowcy wyburzyli i budują od nowa dziewięć ślimaków łączących Trasę Łazienkowską z Wisłostradą oraz jedną estakadę po drugiej stronie Wisły (pozostałe pochodzą z 2009 roku i nie wymagały rozbiórki). Wjazd z Wału Miedzeszyńskiego na Trasę Łazienkowską został już połączony z konstrukcją mostu i jest już prawie gotowy.

Zaawansowane prace

Mniej zaawansowane są prace przy budowie estakady zjazdowej z mostu na Wisłostradę w kierunku Żoliborza, ale i tam widać już gotowe podpory konstrukcji. Po drugiej stronie Trasy Łazienkowskiej (obok Torwaru) bliska finału jest budowa wjazdu z Czerniakowskiej na most oraz zjazdu w przeciwnym kierunku.

Estakada nad Wisłostradą (zjazd z mostu w kierunku Żoliborza) też nabrała już kształtów. - Na płycie zamontowano specjalne zabezpieczenia, ponieważ trwają prace przy gzymsach – informuje urząd miasta. Gotowa jest także płyta ślimaka z Czerniakowskiej na most, teraz trwają pracę przy połączeniu z trasą.

Budują też ścieżkę rowerową

Równolegle z budową estakad na dole trwa budowa drogi rowerowej w ramach Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego.

Inwestycja finansowana jest z budżetu Warszawy. Wykonawcą robót budowlanych jest firma STRABAG. Koszt inwestycji to ok. 31 mln złotych. Od nowa zostaną zbudowane ślimaki o łącznej długości 1420 metrów.

Zakończenie całej inwestycji ma nastąpić w kwietniu 2015 roku, ale jeszcze w tym roku mają być gotowe cztery pierwsze estakady na węźle z Wisłostradą oraz estakada po stronie praskiej.

Tak wyglądało burzenie estakad:

Rozbiórka rozpoczęta
Marcin Gula / tvnwarszawa.pl
Zburzyli kolejną estakadę
Dawid Krysztofiński / tvnwarszawa.pl

b/ec