Budowa Trasy Łazienkowskiej i metra na zdjęciach sprzed lat

Warszawa

Budowa wiaduktu pod Aleją Niepodległości u wlotu ul. Wawelskiej, 1972 rok | nac
Trasa Łazienkowska, koparki podczas pracy przy wjeździe na Most Łazienkowski na Saskiej Kępie, 1974 r. | nac
Trasa Łazienkowska w Warszawie, naprawa jezdni pod budowanym wiaduktem Al. Armii Ludowej, 1974 r. | nac
Budowa jezdni w Alei Armii Ludowej na skrzyżowaniu z ul. Marszałkowską, 1957 r. | nac
Budowa kolejowej linii średnicowej - konstrukcja odciążająca w tunelu, 1928 rok | nac
Budowa kolejowej linii średnicowej - w pobliżu skrzyżowania Alej Jerozolimskich i ul. Marszałkowskiej, 1928 rok | nac
Budowa metra, 1956 rok | nac
Budowa metra, korytarz prowadzący do komory rozjazdowej, 1956 rok | nac
Budowa Trasy Łazienkowskiej, robotnicy układają chodnik na placu Na Rozdrożu, lata 1971-1974 | nac
Budowa wiaduktu pod Aleją Niepodległości u wlotu ul. Wawelskiej, 1972 rok | nac
Trasa Łazienkowska, koparki podczas pracy przy wjeździe na Most Łazienkowski na Saskiej Kępie, 1974 r. | nac
Trasa Łazienkowska w Warszawie, naprawa jezdni pod budowanym wiaduktem Al. Armii Ludowej, 1974 r. | nac
Budowa jezdni w Alei Armii Ludowej na skrzyżowaniu z ul. Marszałkowską, 1957 r. | nac
Budowa kolejowej linii średnicowej - konstrukcja odciążająca w tunelu, 1928 rok | nac
Budowa kolejowej linii średnicowej - w pobliżu skrzyżowania Alej Jerozolimskich i ul. Marszałkowskiej, 1928 rok | nac

Rozkopana stolica denerwuje dziś wielu mieszkańców, ale wystarczy cofnąć się w czasie, by zobaczyć, jak wtedy toczyły się prace. Dzięki zdjęciom z Narodowego Archiwum Cyfrowego możemy zobaczyć jak wyglądały budowy Trasy Łazienkowskiej, linii średnicowej i metra.

Jest rok 1928, w pobliżu skrzyżowania Al. Jerozolimskich i Marszałkowskiej trwa budowa kolejowej linii średnicowej. O dzisiejszej technologii robotnicy mogliby tylko pomarzyć. Wiele prac trzeba było wykonywać po prostu łopatami i siekierami.

Jasna, długa prosta

Na kolejnych zdjęciach widać prace przy budowie metra w 1956 roku, gdy budowano metro, a dokładnie korytarz prowadzący do komory rozjazdowej. W tamtym czasie prace trwały tylko na odcinku doświadczalnym, który powstawał na Targówku.

Łatwego zadania robotnicy nie mieli także przy budowie jezdni al. Armii Ludowej. Lata ’70 to już szlagierowe miejskie inwestycje. Budowa wiaduktu w al. Niepodległości u wlotu ul. Wawelskiej w Warszawie, czy Trasy Łazienkowskiej.

WIĘCEJ ARCHIWALNYCH ZDJĘĆ WARSZAWY NA STRONIE NAC

ran//par