Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Budowa metra na Woli. Odtwarzają Górczewską, wykańczają stacje

Warszawa

Na stacji Księcia Janusza montowane są kolejne kilometry kabli i instalacji | Metro Warszawskie
Na północnej jezdni Górczewskiej, w rejonie stacji Księcia Janusza, trwa odtwarzanie nawierzchni | Metro Warszawskie
Energetyczne serce wolskiego odcinka metra na stacji Młynów | Metro Warszawskie
Wejścia na stację Młynów nabierają kształtu | Metro Warszawskie
Przykładowe szklane tafle z charakterystycznymi kolorowymi grafikami na stacji Młynów | Metro Warszawskie
Na Górczewskiej wykładane są kolejne warstwy asfaltu | Metro Warszawskie
Na stacji Księcia Janusza montowane są kolejne kilometry kabli i instalacji | Metro Warszawskie
Na północnej jezdni Górczewskiej, w rejonie stacji Księcia Janusza, trwa odtwarzanie nawierzchni | Metro Warszawskie
Energetyczne serce wolskiego odcinka metra na stacji Młynów | Metro Warszawskie
Wejścia na stację Młynów nabierają kształtu | Metro Warszawskie
Przykładowe szklane tafle z charakterystycznymi kolorowymi grafikami na stacji Młynów | Metro Warszawskie
Na Górczewskiej wykładane są kolejne warstwy asfaltu | Metro Warszawskie

Pod ziemią i na niej. Metro Warszawskie pochwaliło się postępami w budowie podziemnej kolejki na Woli.

Na budowie wolskich stacji drugiej linii metra przybywa kabli i instalacji. Na docelowe miejsca trafiały też windy czy schody ruchome. Prace toczą się także na powierzchni.

80 procent torów na miejscu

Jak podaje urząd miasta, drogowcy odtwarzają właśnie północną jezdnię ulicy Górczewskiej w rejonie budowanej stacji Księcia Janusza. Na odcinku kilkuset metrów powstaje podbudowa jezdni oraz kładzione są kolejne warstwy asfaltu. Już niedługo na remontowaną ulice wróci komunikacja miejska.

"Kształtu nabierają też wejścia do stacji Młynów. Oprócz wcześniej ułożonych posadzek kamiennych, pojawiły się tam stalowe konstrukcje zadaszeń nad wejściami. Brakuje już tylko szklanych tafli, które dopełnią całości" - chwali się ratusz.

Z kolei pod ziemią układane jest torowisko, instalowane kolejne urządzenia i elementy wystroju wnętrza. Urzędnicy informują, że już ponad sześć kilometrów szyn jest na właściwym miejscu, co stanowi blisko 80 procent wszystkich torów na tym odcinku.

Na poziomie antresoli stacji Młynów widać też pierwsze elementy wystroju. To szklane tafle z kolorowymi grafikami, charakterystycznymi dla tego obiektu.

Różne stacje, różne kolory

Pod koniec ubiegłego roku urzędnicy poinformowali, jaką kolorystykę będą miały przyszłe stacje. Księcia Janusza będzie wykończona w szarościach betonu, a sufity i niektóre ściany pokryją intensywnie zielone panele. Na stacji Młynów dominować będą kolory biały i niebieski. Biel posłuży między innymi do wykończenia sufitów i podłóg, natomiast niebieski będzie obecny na ścianach zatorowych. Pomarańczowy, żółty i brązowy to kolory ostatniej z budowanych stacji Płocka. Tam charakter wnętrza podkreślać będą różnobarwne miedziane panele o jednolitej lub siatkowatej strukturze.

Za budowę metra na Woli odpowiada turecka firma Gulermak. Zgodnie z harmonogramem wszystkie prace powinny zakończyć się w grudniu 2019 roku.

Stacja Płocka umiejscowiona jest pod Płocką w rejonie skrzyżowania z Wolską. Młynów zlokalizowano pod Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie Sokołowskiej i Syreny. Księcia Janusza pod Górczewską w rejonie skrzyżowania z Księcia Janusza.

Kamień węgielny wmurowano 11 sierpniaLech Marcinczak/ tvnwarszawa.pl
wideo 2/4

kz/b