Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Budowa metra na Woli. Bez przepustki nie dojadą do domu

Warszawa

mat.prasoweBędą identyfikatory dla mieszkańców

Budowa II linii podziemnej kolejki odetnie dojazd do budynków przy ul. Górczewskiej. Aby dostać się do mieszkań, lokatorzy muszą mieć specjalne identyfikatory, które wydaje Zarządu Dróg Miejskich.

Chodzi budynki przy ul. Górczewskiej 90, 92A, 104, 106, 116 i 118, które mają wjazdy z północnej jezdni. Dojazd do nich będzie możliwy na podstawie specjalnego identyfikatora Metro Wola (MW).

Aby go uzyskać, należy złożyć specjalny wniosek. Jego wzór znajdziemy na stronie internetowej ZDM. Co ważne, mogą go składać wyłącznie właściciele i najemcy lokali mieszkalnych i garaży oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą.

Wydanie identyfikatora jest bezpłatne.

ZDM zapowiada też, że w razie wątpliwości dotyczących identyfikatorów, należy zgłosić się do Wydziału Organizacji Ruchu Zarządu Dróg Miejskich, znajdującego się przy ul. Chmielnej 124 (wejście od ul. Żelaznej), do pokoju nr 11. Informacje można też uzyskać droga telefoniczną, dzwoniąc pod numer 22 55-89-211.

Ostatni weekend listopada

Mieszkańcy nie powinni zwlekać z formalnościami. Jak pisaliśmy na tvnwarszawa.pl, objazdy związane z budową mogą ruszyć już w przyszłym tygodniu – w ostatni weekend listopada.

W pierwszym etapie budowy zamknięta dla ruchu ma być ul. Górczewska pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Płocką oraz pomiędzy centrum handlowym a ul. Elekcyjną.

Zmiany związane z komunikacją budzą obawy wśród mieszkańców Woli, o czym można było się przekonać na spotkaniu informacyjnym zorganizowanym na początku października. Najwięcej wątpliwości wiąże się z czasowym zamykaniem ul. Górczewskiej.

Trudne początki

Budowa metra na Wolę miała rozpocząć się wraz z rozpoczęciem prac po praskiej stronie (w kierunku Targówku), czyli w długi majowy weekend. Tak się jednak nie stało. Brakowało kilku pozwoleń, m.in. od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

W końcu w połowie września wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera wydał pierwszą zgodę na budowę – stacji o roboczej nazwie Księcia Janusza. Sukcesywnie dochodziły nowe zgody, aż w końcu 21 września prezydent miasta otrzymała komplet zgód.

Pod koniec września podpisano umowę z firmą Gulermark.

Planowane stacje to: Płocka umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.

CZYTAJ TAKŻE O WĄTPLIWOŚCIACH MIESZKAŃCÓW: Budowa metra. "Jak dojadę na bazarek?"

Burmistrz Woli o projekcie organizacji ruchu w czasie budowy metra
tvnwarszawa.pl

kw//ec