Przygotuj się na:

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Tegoroczne obchody Święta Niepodległości wiążą się z ogromnymi utrudnieniami. Bieg Niepodległości przetnie miasto na pół, a wzdłuż trasy marszu narodowców już od samego rana ustawione będą betonowe zapory.

Będą pasy rowerowe na Dickensa. "Wydzielone ze zbyt szerokiej jezdni"

Warszawa

Archiwum tvnwarszawa.plRowerzyści zyskają 600 pasów na Ochocie

Na rozpoczęcie sezonu rowerzyści muszą jeszcze poczekać, ale już teraz mamy dla nich dobrą wiadomość. Miasto zatwierdziło projekt pasów rowerowych na ul. Dickensa. Połączą dwie drogi dla rowerów - na Szczęśliwickiej i Grójeckiej.

Pasy mają być wytyczone w jezdni ulicy Dickensa, na długości 600 metrów. Dzięki nim rowerzyści sprawniej dotrą do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Jak informuje pełnomocnik prezydent miasta ds. komunikacji rowerowej Łukasz Puchalski, wytyczenie pasów jest planowane na wiosnę.

Projekt ścieżki (kliknij na obrazek, aby go powiększyć):

Planowany pas rowerowy
Urząd Miasta

Zbyt szeroka jezdnia?

O planowanych pasach ratusz poinformował też na portalu społecznościowym. - Pasy zostaną wydzielone ze zbyt szerokiej jezdni na 600-metrowym odcinku od pętli Szczęśliwice do ul. Grójeckiej – napisał pełnomocnik.

Pod wpisem dominują pozytywne reakcje, ale stwierdzenie o zbyt szerokiej jezdni wzbudziło sprzeciw. - Wydzielenie pasa dla rowerów jest bardzo OK, ale komentarz oficera rowerowego żenujący. Co to znaczy: "zbyt szerokiej jezdni"? Zbyt szerokiej dla kogo? Przecież to jest zupełnie normalna szerokość - zastanawia się jeden z komentujących. - Drogą dla rowerów przejedzie może 5 rowerów na godzinę, a samochody utkną w jeszcze większych korkach. Super idea - wtóruje inna osoba.

Pełnomocnik odpowiada: - Jezdnia ma szerokość 9 m, czyli pas ruchu w każdym kierunku ma aż 4,5 m. Samochód osobowy potrzebuje tylko ok. 2,5 m, autobus - 3 m. Szerokość 4,5 m jest o połowę większa niż wartości podawane w przepisach i większa o prawie metr niż na autostradach.

I dodaje: - Tak szerokie pasy ruchu zachęcają kierowców do szybszej i niebezpiecznej jazdy. Ich zwężenie poprzez wyznaczenie pasów rowerowych poprawia bezpieczeństwo nie tylko rowerzystów, ale też pozostałych uczestników ruchu.

Rowerem w zimie

Ci, którzy z jazdą na rowerze nie chcą czekać do wiosny, w razie powrotu zimy, mogą liczyć na odśnieżone ścieżki. W tym roku ratusz po raz pierwszy zdecydował się wydać na ten cel 400 tys. zł.

Jeszcze w 2013 roku miasto tłumaczyło, że nie ma na to pieniędzy. Ostatecznie zdecydowano, że odśnieżanych będzie 13 korytarzy o łącznej długości ok. 80 km (ok. 20 proc. całej sieci tras), wyposażonych w spójną i wygodną infrastrukturę dla rowerów.

Mapa z zaznaczonymi ścieżkami, które będą odśnieżane:

Te ścieżki będą odśnieżane
UM

kś/r