"Anna" zbliża się do ronda ONZ

Warszawa

Budowa stacji Powiśle | metro.waw.pl
Budowa stacji Stadion | metro.waw.pl
Budowa stacji dw. Wileński | metro.waw.pl
Budowa stacji rondo Daszyńskiego | metro.waw.pl
Budowa stacji ONZ | metro.waw.pl
Budowa stacji Świętokrzyska | metro.waw.pl
Budowa stacji Nowy Świat | metro.waw.pl
Budowa stacji Powiśle | metro.waw.pl
Budowa stacji Stadion | metro.waw.pl
Budowa stacji dw. Wileński | metro.waw.pl
Budowa stacji rondo Daszyńskiego | metro.waw.pl
Budowa stacji ONZ | metro.waw.pl
Budowa stacji Świętokrzyska | metro.waw.pl

Po 79 dniach jedna z dwóch tarcz TBM wydrążyła już prawie 800 metrów tunelu II linii metra. Tym samym maszyna startująca z ronda Daszyńskiego zbliża się już do ronda ONZ.

Celem "Anny" jest wybudowanie łącznika z I linią i wykopanie tunelu do stacji Powiśle. Maszyna pracująca pod ziemią od maja wydrążyłą już 758 metrów. Tym samym maszyna startująca z ronda Daszyńskiego zbliża się już do ronda ONZ.

Druga z gigantycznych tarcz TBM "Maria", która rozpoczęłą wiercenie prawie miesiąc później, wydrążyła do tej pory 360 metrów.

Gigantyczne krety

TBM to wielka maszyna przypominająca nieco małą fabrykę. Waży 600 ton i mierzy 97 metrów długości. Jednocześnie drąży, przesuwa się i pozostawia za sobą gotowy tunel. Potrafi drążyć w litej skale, ale też w bardziej sypkich gruntach.

TAK PRACUJĄ TARCZE:

Tak Maria drąży tunel
Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl
"Maria" dołączyła do "Anny"
Tomasz Zieliński /tvnwarszawa.pl
We wnętrzu TBM
TVN24

Postępy widać także na budowie stacji II linii. Budowniczowie stacji metra Stadion dotarli siedem metrów w głąb ziemi. Powstaje tam główna część stacji – peron, z którego pasażerowie będą wchodzili do podziemnej kolejki.

bf/par