Przygotuj się na:

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Tegoroczne obchody Święta Niepodległości wiążą się z ogromnymi utrudnieniami. Bieg Niepodległości przetnie miasto na pół, a wzdłuż trasy marszu narodowców już od samego rana ustawione będą betonowe zapory.

4 kilometry podwójnego tunelu, 3 stacje. Planują ostatni odcinek II linii metra

Warszawa

tvn24.plKonkurs na koncepcje stacji na Bemowie

Miasto rozpoczyna ostatni etap planowania rozbudowy II linii metra. Ogłoszono właśnie konkurs na koncepcję trzech przystanków na Bemowie i stacji techniczno-postojowej, która będzie zamykała nitkę od zachodu.

"Wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej trzeciego etapu realizacji odcinka zachodniego II linii metra wraz ze Stacją Techniczno Postojową (STP) Mory” - pod tym hasłem kryje się ogłoszony właśnie konkurs przez Metro Warszawskie.

Budowa do 2023 roku

Chodzi o ostatni z planowanych odcinków II linii - ma się składać z trzech stacji (Lazurowa, Chrzanów, Połczyńska), niemal 4 kilometrów podwójnego tunelu i stacji techniczno-postojowej.

Przystanki zostały zaplanowane: - C03 po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej; - C02 w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej;- C01 w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.Ratusz chce, by ta część powstała do 2023 roku, ale wcześniej trzeba przygotować koncepcję. Biura projektowe zainteresowane ich wykonaniem mają czas do 21 grudnia do godziny 12.00 na złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w konkursie.

Również węzły przesiadkowe

"Po tym terminie sąd konkursowy przeanalizuje nadesłane wnioski pod kątem zgodności z wymaganiami, a następnie prześle zaproszenia do oferentów, spełniających kryteria konkursu. Termin złożenia prac konkursowych to nie mniej niż 90 dni od daty zaproszenia" – podaje Metro Warszawskie.Prace będą oceniane na podstawie siedmiu kryteriów. Cena stanowi 30 procent punktów możliwych do zdobycia. Pod uwagę będą brane także walory konstrukcyjno-technologiczne, eksploatacyjne, minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko, rozwiązania architektoniczne, powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10 proc.), a także rozwiązania dotyczące stacji techniczno-postojowej.Zwycięzca konkursu będzie mógł stworzyć ostateczny projekt tego odcinka II linii metra. Do tego będzie mógł starać się o możliwość opracowania koncepcji węzłów przesiadkowych. Miasto chce stworzyć je przy stacjach Lazurowa i Połczyńska, by ponownie jak na Młocinach można było przesiadać się np. z metra do innych środków komunikacji miejskiej.

Około 300 osób wzięło udział w spotkaniu informacyjnym na temat zmian w ruchu w czasie budowy trzech stacji metra na Woli:

Burmistrz Woli o projekcie organizacji ruchu w czasie budowy metra
tvnwarszawa.pl

ran/sk