2013 rokiem utrudnień na kolei

Warszawa

Dawid Krysztofiński / tvnwarszawa.plPrace w Ursusie rozpoczęły się we wrześniu 2012

To nie będzie łatwy rok dla pasażerów dojeżdżających do Warszawy pociągiem. W maju czekają ich utrudnienia w związku z budową stacji Ursus Niedźwiadek, w wakacje zamknięty zostanie most średnicowy, a już w najbliższy weekend kolejarze naprawiać będą płytę podtorową na stacji Śródmieście.

W wakacje, na dwa miesiące, wyłączony z ruchu pociągów będzie most średnicowy. Okazuje się, że to nie jedyne utrudnienia dla pasażerów.

W nadchodzący weekend kolejarze zamierzają wykonać doraźny remont płyty podtorowej.

– Badania wykazały, że płyta, która znajduje się na stacji Warszawa Śródmieście, jest podmyta - tłumaczy Jan Telecki, dyrektor warszawskiego oddziału PKP PLK. – Musimy wykonać podbudowę tej płyty, dlatego w weekend zamknięty zostanie tor numer 4 na linii średnicowej - dodaje. Dokładnie utrudnienia potrwają od nocy z piątku na sobotę (od północy) do poniedziałku do 3.50.

Docelowe prace zaplanowano na wakacje, podczas zamknięcai mostu średnicowego. Co to oznacza dla pasażerów? Na razie kolejarze nie informują jak zostanie zorganizowana przez te dwa dni organizacja ruchu pociągów.

Niedźwiadek z przystankiem

Bardzo poważne zmiany i co za tym idzie ogromne utrudnienia czekają nas w maju. – Chodzi o rozpoczętą we wrześniu 2012 roku budowę przystanku Warszawa Niedźwiadek – informuje Telecki.

Podczas prac, których koniec planowany jest na początek września, zbudowane zostaną przejścia podziemne pod torami 1 i 2 na linii dalekobieżnej i pod torami 3 i 4 na linii podmiejskiej. – Ponadto wybudowany zostanie peron wyspowy między torami podmiejskimi. Będą również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych – wymienia dyrektor.

Powtórka z rozrywki?

Organizacja ruchu pociągów podczas remontu również nie jest jeszcze znana. – Na pewno najpierw zamknięte zostaną tory dalekobieżne, potem podmiejskie – objaśnia Telecki.

– Projekt organizacji jest opracowywany. Część pociągów pojedzie po torach dalekobieżnych – precyzuje Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego i dodaje: – Możliwe, że ruch pociągów zorganizowany zostanie tak jak podczas remontu przystanków w Ursusie i we Włochach (pociągi kursowały po jednym torze, rano priorytet był dla składów dowożących pasażerów do Warszawy, po południu dla wyjeżdżających. Wprowadzono również autobusową komunikację zastępczą – red.). Remont kolejarze przeprowadzili pod koniec 2010 roku. Prawie dwa miesiące pasażerowie musieli zmagać się z ogromnymi utrudnieniami.

Na precyzyjne informacje musimy jeszcze poczekać.

- Utrudnień nie da się uniknąć, ale jest to niezbędna inwestycja dla tej części Warszawy – podsumowuje Krajnow.

su//ec