2 miliardy złotych na remont linii kolejowej

Warszawa

fot

Około dwóch miliardów złotych kolejarze chcą wydać na remont torów i stacji na linii z Rembertowa przez Zielonkę i Wołomin do Tłuszcza. Pojawią się nowe wyświetlacze elektroniczne, megafony i zegary - informuje Życie Warszawy.

To rekordowy przetarg rozpisany przez spółkę PKP PLK – zmodernizowany będzie odcinek o łącznej długości 60 km. – Najpóźniej w marcu otworzymy oferty w przetargu. W połowie roku powinniśmy podpisać umowę. Prace mają ruszyć w tym roku – mówi w rozmowie z "ŻW" Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PLK.Dla kogo przystanek?

Wyremontowane będą tory, perony i budynki na stacjach, zbudowane mają być również przejścia podziemne. Na części stacji: m.in. Zielonka, Kobyłka i Wołomin robotnicy zainstalują megafony, zegary i elektroniczne wyświetlacze. Komunikaty mają być podawane w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

Zyska też Rembertów - przystanek Mokry Ług. - Przystanek PKP Mokry Ług bardziej przyda się mieszkańcom Zielonki niż Rembertowa - mówi z umiarkowanym optymizmem dziennikarzom burmistrz Rembertowa Agnieszka Kądeja. – Od lat gorąco namawiamy za to kolejarzy do budowy innego przystanku: PKP Wygoda-Kawęczyn i połączenia tunelem pod torami – dodaje.

Z funduszy unijnych

Z kolei pomiędzy Zielonką a Wołominem-Słoneczna kolejarze dobudują dwie pary torów – dzięki temu ruch dalekobieżny będzie oddzielony od pasażerskiego. PKP PLK planuje również dostosowanie torów do prędkości 200 km/h, właśnie dla pociągów dalekobieżnych.

Modernizacja ma być dofinansowana z funduszy unijnych – powinna zakończyć się do 2014 r.

ran/par