13 miesięcy budowy metra na trzech zdjęciach

Warszawa

Budowa komory rozjazdowej - listopad 2012 | budowametra.pl
Budowa komory rozjazdowej - luty 2013 | budowametra.pl
Postępy prac na budowie komory rozjazdowej | budowametra.pl
Budowa komory rozjazdowej - styczeń 2012 | budowametra.pl
Budowa komory rozjazdowej - listopad 2012 | budowametra.pl
Budowa komory rozjazdowej - luty 2013 | budowametra.pl
Postępy prac na budowie komory rozjazdowej | budowametra.pl
Budowa komory rozjazdowej - styczeń 2012 | budowametra.pl
Budowa komory rozjazdowej - listopad 2012 | budowametra.pl
Budowa komory rozjazdowej - luty 2013 | budowametra.pl

"13" wcale nie musi być pechowa. Przekonali się o tym budowniczowie II linii metra, którzy pochwalili się zdjęciami z budowy komory rozjazdowej stacji Rondo ONZ. Widać na nich postępy prac na przestrzeni ostatnich 13 miesięcy.

Na zdjęciach (z tej samej perspektywy 01.2012; 11.2012; 02.2013) widać budowę komory rozjazdowej po wschodniej stronie ronda ONZ. W tym miejscu tory będą się krzyżować, umożliwiając zawracanie w kierunku łącznika I z II linią metra.

Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji rondo ONZ | budowametra.pl
Budowa stacji Rondo ONZ
Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl

Obecnie na samej stacji Rondo ONZ wykonano już ściany szczelinowe oraz w jednej z części strop górny i strop na poziomie -1. Ponadto trwa budowa przejść podziemnych i wyjść.

Metro opóźnione

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji i połączy lewo i prawobrzeżną Warszawę. Oficjalnie, zgodnie z obowiązującym kontraktem wykonawca - AGP Metro, na wybudowanie nowych stacji ma czas do końca października. Jeszcze jesienią ub. roku prezes warszawskiego metra informował, że pomimo opóźnień wynikających z awarii na budowie, pasażerowie pojadą centralnym odcinkiem II linii w 2014 r. Już wtedy przyznał też, że spółka dyskutuje z wykonawcą, jak awarie wpłyną na prowadzone prace i na cały kontrakt.

bf//par