121 metrów metra na Pradze

Warszawa

Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie
Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie
Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie
Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie
Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie
Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie
Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie
Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie
Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie
Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie
Budowa stacji Dworzec Wileński | Metro Warszawskie

Już 121 metrów tunelu udało się wydrążyć tarczy TBM "Wisła I" po praskiej stronie rzeki. Jeszcze w marcu ma wystartować kolejny TBM – "Wisła II".

Jak poinformowało na swojej stronie internetowej Metro Warszawskie, tarcza "Wisła I" od 15 lutego wydrążyła 121 metrów tunelu. Swoją pracę rozpoczęła na budowanej stacji Dworzec Wileński i podąża w kierunku stacji Stadion.

Drugi tunel w tym samym kierunku będzie drążyć "Wisła II". Jej rozruch ma nastąpić jeszcze w tym miesiącu. Robotnicy kończą jej montaż w szybie startowym.

Początkowo tarcze miały wyruszyć ze stacji Powiśle. Plany pokrzyżowała sierpniowa awaria i zalanie części budowanej stacji.

Maria przed Świętokrzyską

Z kolei tarcza "Anna" wydrążyła już ponad 1600 metrów tunelu. Obecnie wykonuje łącznik I i II linii metra pod parkiem Świętokrzyskim. Natomiast tarcza "Maria" wykonała już 1498 metrów tunelu i znajduje się pomiędzy stacjami Rondo ONZ, a Świętokrzyska.

Oba TBM-y wystartowały z Ronda Daszyńskiego i przekopują miasto w kierunku stacji Powiśle.

Tak wyglądała operacja - BIG LIFT na pl. Wileńskim:

Wisła I zeszła pod ziemię. Prace w przyspieszonym tempie
film Dawid Krysztofiński, tvnwarszawa.pl

Zobacz najgłębiej położoną stację II linii metra Nowy Świat:

Stacja Nowy Świat
TVN24

bf/roody