100 ton na Niedźwiadku. Testowali nową stację

Warszawa

Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK
Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK
Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK
Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK
Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK
Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK
Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK
Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK
Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK
Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK
Prace na przystanku Ursus Niedźwiadek | PKP PLK

W piątek kolejarze przeprowadzili ostatnie próby obciążeniowe nowego toru w Ursusie. Przejechała nim ważąca 100 ton lokomotywa. Na peronie rośnie już konstrukcja która będzie podtrzymywać dach.

Po testach na nowy tor wjadą pociągi. W nocy z 20 na 21 lipca kolejarze otworzą przejazd z Piastowa do Włoch. Robotnicy zajmą się teraz torami prowadzącymi w przeciwnym kierunku.

Jak przedwojenne przystanki

Poza pracami torowymi powstaje też peron. Będzie miał on około 200 metrów długości i 10 szerokości. Zostanie przystosowany dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami czy podróżnych z dużym bagażem. Z peronu będzie można przejść bezpośrednio do parkingu P+R. Pod torami kolejowymi powstaje przejście podziemne, które zostanie wyposażone w windy. Ponadto powstanie w nim ścieżka rowerowa, a przy wejściach stojaki dla jednośladów.

Ruszył montaż zadaszenia

Wykonawca rozpoczął już montaż konstrukcji, na których spocznie zadaszenie. Nawiązywać będzie ono do innych, przedwojennych przystanków pomiędzy Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim.

Pierwsi pasażerowie mają odjechać z przystanku Ursus Niedźwiadek na przełomie 2013 i 2014 roku.

Tak wyglądał początek prac budowlanych:

Budowa stacji w Ursusie
tvnwarszawa.pl

wp/roody