1 czerwca pociągi połączą lotnisko z centrum

Warszawa

Schemat połączeń SKM | materiały prasowe
Rozkłąd jazdy SKM | materiały prasowe
Schemat połączeń KM | materiały prasowe
Strefy taryfowe | materiały prasowe
Schemat połączeń SKM | materiały prasowe
Rozkłąd jazdy SKM | materiały prasowe
Schemat połączeń KM | materiały prasowe
Strefy taryfowe | materiały prasowe
Schemat połączeń SKM | materiały prasowe
Rozkłąd jazdy SKM | materiały prasowe

Dokładnie tydzień przed rozpoczęciem Euro 2012 – 1 czerwca pierwsi pasażerowie wjadą pociągiem na stację Warszawa Lotnisko Chopina. Połączenie kolejowe będzie obsługiwane przez dwóch przewoźników – Szybką Kolej Miejską i Koleje Mazowieckie.

"Witamy w Warszawie. Pociąg w kierunku Sulejówka Miłosnej. Do Strefy Kibica – wysiądź na przystanku Warszawa Śródmieście. Do Stadionu Narodowego - wysiądź na przystanku Warszawa Stadion" – tak zostaną powitani w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej na stacji Lotnisko Chopina, w językach polskim, angielskim, rosyjskim i greckim kibice, którzy przylecą do Polski na Euro 2012.

Datę uruchomienia połączenia znamy od wielu tygodni. Już w czerwcu kolejarze zapowiadali, że będzie to 1 czerwca. W poniedziałek Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił rozkłady jazdy SKM i KM oraz schemat połączeń.

S2 i S3

Linia Szybkiej Kolei Miejskiej S2, zostanie wydłużona do stacji Warszawa Lotnisko Chopina. Od 1 czerwca linia SKM S2 będzie obsługiwała trasę: WARSZAWA LOTNISKO CHOPINA – Warszawa Służewiec – Warszawa Żwirki i Wigury – Warszawa Rakowiec – Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Zachodnia – Warszawa Ochota – Warszawa Śródmieście – Warszawa Powiśle – Warszawa Stadion – Warszawa Wschodnia – Warszawa Rembertów – Warszawa Wesoła – Warszawa Wola Grzybowska – Sulejówek – SULEJÓWEK MIŁOSNA. Pociągi będą pokonywały całą trasę w około 50 minut. Z lotniska do centrum Warszawy będzie się można dostać w 25 minut. Także 1 czerwca zostanie także uruchomiona nowa linia Szybkiej Kolei Miejskiej – S3, która będzie kursowała na trasie Lotnisko Chopina – Legionowo przez stację Warszawa Centralna. Pociągi te pojadą trasą: WARSZAWA LOTNISKO CHOPINA – Warszawa Służewiec – Warszawa Żwirki i Wigury – Warszawa Rakowiec – Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia – Warszawa Praga – Warszawa Toruńska – Warszawa Żerań – Warszawa Płudy – Warszawa Choszczówka – Legionowo – LEGIONOWO PIASKI. Kurs na całej trasie zajmie niecałą godzinę. Wybrane pociągi linii S3 pojadą przez stację Warszawa Śródmieście i zatrzymają się na przystankach kolejowych WARSZAWA LOTNISKO CHOPINA – Warszawa Służewiec – Warszawa Żwirki i Wigury – Warszawa Rakowiec – Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Zachodnia – Warszawa Ochota – Warszawa Śródmieście – Warszawa Powiśle – Warszawa Stadion – Warszawa Wschodnia – Warszawa Praga – Warszawa Toruńska – Warszawa Żerań – Warszawa Płudy – Warszawa Choszczówka – Legionowo – LEGIONOWO PIASKI.

Koleje MazowieckiePociągi Kolei Mazowieckich będą kursowały na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia.

Pociągi mazowieckiego przewoźnika – z wyjątkiem jednego popołudniowego kursu, realizowanego przez Warszawę Śródmieście (odjazd ze stacji Lotnisko Chopina o godzinie 7.16 oraz odjazd ze stacji Warszawa Śródmieście o godzinie 15.54) – pojadą przez stację Warszawa Centralna. Pominą przystanki: Warszawa Stadion, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Ochota.

Tunel z opóźnieniem

Prace związane z budową trwają od kilku lat. Według pierwszych planów, miał on być ukończony już w 2005 roku. Opóźnienie było spowodowane przez czeską spółkę Sudop, która przygotowywała projekt tunelu, którym przebiegną tory. Przygotowanie projektu miało zająć sześć miesięcy, a ciągnęło się dwa lata. W końcu PKP PLK odebrały firmie to zlecenie. W październiku 2009 r. kolejarze podpisywali umowę z konsorcjum, którego liderem jest spółka Bilfinger Berger. Zapowiadano, że pierwsze pociągi pojadą na lotnisko jesienią 2011 r. W maju 2011 r. prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański mówił, że pasażerowie skorzystają z połączenia w grudniu. Jednak prace przeciągnęły się jeszcze bardziej. Zdaniem PLK, wszystko przez zanieczyszczeń gruntów wymagających utylizacji, niezinwentaryzowane podziemne obiekty i ostrą zimę.

Z myślą o połączeniu z lotniskiem Szybka Kolej Miejska kupiła 13 nowoczesnych pociągów, które mogą na raz zabrać około tysiąca pasażerów.

par