TVN Warszawa | Komunikacja

Można zawiesić kartę miejską. Od października trzy razy

TVN Warszawa | Komunikacja

Autor:
katke/b
Źródło:
tvnwarszawa.pl
WTPPasażerowie wciąż mogą zawiesić bilet długookresowy

Pasażerowie, którzy rezygnują z komunikacji miejskiej w czasie trwającej epidemii, wciąż mają możliwość zawieszenia biletu długookresowego.

Warszawski Transport Publiczny przypomina, że pasażerowie, którzy kupili bilet długookresowy (30- lub 90-dniowy - ważny w dowolnej strefie biletowej, także bilety warszawiaka, metropolitalne, roczne dla rodzin z trojgiem dzieci oraz bilety seniora) i w nadchodzących dniach lub tygodniach nie będą jeździć Warszawskim Transportem Publicznym, mogą go zawiesić. Wystarczy wejść na stronę WTP – i tam wpisać numer posiadanej karty. Wydane pieniądze nie przepadną – niewykorzystany czas ważności biletu można przekodować na inny termin.

Można zawiesić trzy razy

Nowe zarządzenie prezydenta Warszawy wprowadza ważną zmianę. Do tej pory pasażerowie mogli taką operację wykonać tylko raz. Od 9 października można zawiesić ważność biletu trzy razy w ciągu roku kalendarzowego, ale pod pewnymi warunkami. Jeśli ktoś skorzystał już wcześniej z tej możliwości, np. w kwietniu, to przed 31 grudnia 2020 roku może to zrobić jeszcze dwukrotnie.

Od nowego roku liczba możliwych do wykorzystania zawieszeń będzie naliczana od nowa. Termin zakończenia ważności biletu musi być dłuższy niż pięć dni.

Jak odwiesić bilet?

Bilet można odwiesić na dwa sposoby: kupując i aktywując kolejny bilet albo zgłaszając odwieszenie ważności biletu za pośrednictwem strony internetowej lub osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM.

"Należy jednak pamiętać, że odwieszenie ważności biletu za pośrednictwem platformy internetowej nie powoduje automatycznego przekodowania zawieszonej liczby dni na inny termin na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej (lub innym nośniku zaakceptowanym przez ZTM). Taka operacja możliwa jest wyłącznie w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM" - czytamy w komunikacie.

Nie trzeba jednak przychodzić do POP-u od razu – można to zrobić w wybranym przez siebie momencie.

Również przez cały czas pasażer może zwrócić kupiony bilet i otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności według zasad określonych w Taryfie Przewozowej.

Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy też o tym, jak wgrać e-hologram na karcie:

Jak wgrać e-hologram w biletomacie?
Jak wgrać e-hologram w biletomacie?ZTM

Autor:katke/b

Źródło: tvnwarszawa.pl

Źródło zdjęcia głównego: WTP

Pozostałe wiadomości