TVN Meteo | Nauka

Asteroida zbliży się do Ziemi. Średnica potencjalnie niebezpiecznego obiektu to kilometr

TVN Meteo | Nauka

Autor:
dd
sciencealert.com
Położenie asteroidy Kleopatra w Układzie Słonecznym
Położenie asteroidy Kleopatra w Układzie SłonecznymESO/spaceengine.org
Asteroidy/planetoidy

Nieopodal Ziemi w najbliższym czasie przeleci asteroida (7482) 1994 PC1. Minie nas w odległości pięć razy większej niż dystans dzielący Ziemię Księżyc Sprawdź, czy będzie można ją zobaczyć gołym okiem.

Asteroida (7482) 1994 PC1 ma około kilometra średnicy. Ze względu na swój rozmiar oraz regularne zbliżanie się do naszej planety na niewielką odległość została uznana przez NASA za potencjalnie niebezpieczny obiekt.

Nie mamy się jednak czego obawiać. Asteroida minie nas w odległości 1,93 miliona kilometrów - to prawie pięć razy więcej, niż dystans Ziemia - Księżyc. Pasjonatom astronomii najłatwiej będzie ją zobaczyć 18 stycznia o godzinie 22.51. To wtedy znajdzie się najbliżej nas.

Kolejny raz obiekt tak blisko Ziemi znajdzie się w 2105 roku.

Orbita asteroidy (7482) 1994 PC1ssd.jpl.nasa.gov

Odkryta w 1994 roku

Asteroidę (7482) 1994 PC1 odkrył w 1994 roku astronom Robert McNaught z Obserwatorium Siding Spring w Australii. Ostatnio ta kosmiczna skała tak blisko naszej planety znalazła się 17 stycznia 1933 roku.

Obiekt będzie poruszał się z zawrotną prędkością 19,56 kilometrów na sekundę. Na niebie będzie wyglądał niczym gwiazda. Asteroida będzie jednak zbyt ciemna, by dostrzec ją gołym okiem - do jej obserwacji będzie potrzebny teleskop.

Autor:dd