Najnowsze

Naukowcy odkryli nowy gatunek dinozaura

Najnowsze

Dinozaury nie tylko zamieszkiwały Arktykę, ale także się tam rozmnażały
Dinozaury nie tylko zamieszkiwały Arktykę, ale także się tam rozmnażałyMarmian Grimes

Zespół meksykańskich naukowców odkrył nowy gatunek roślinożernego dinozaura. Żył na naszej planecie 72 miliony lat temu - poinformował Narodowy Instytut Antropologii i Historii (INAH) w Meksyku.

Szczątki nowego gatunku o nazwie Tlatolophus galorum znaleziono na dnie byłego zbiornika wodnego w północno-wschodnim Meksyku. Skąd taka nazwa dla dinozaura? Jak tłumaczą paleontolodzy, Tlatolophus to mieszanka dwóch słów łącząca termin pochodzący z rdzennego meksykańskiego języka nahuatl, który oznacza "słowo" z greckim terminem oznaczającym "grzebień". Natomiast galorum odnosi się do osób zaangażowanych w to odkrycie.

Paleontolodzy znaleźli grzebień dinozaura, który mierzył około 1,32 metra długości, a także inne części jego czaszki - dolną i górną szczękę, jego podniebienie, a nawet mózgoczaszkę. Odkryty gatunek dinozaura żył na Ziemi 72 miliony lat temu.

Zachowało się około 80 procent czaszki dinozaura, co umożliwiło paleontologom identyfikację nowego gatunku.

Pierwsze szczątki znaleziono prawie dekadę temu

Znaleziska dokonano w ramach projektu rozpoczętego jeszcze w 2013 roku. Wtedy naukowcy odkryli dobrze zachowane szczątki ogona dinozaura w północno-wschodniej części Meksyku. Kontynuowali wykopaliska i znajdowali kolejne części szkieletu.

Około miesiąc temu pisaliśmy o tym, że szczątki innego, nieznanego wcześniej gatunku dinozaura odkryli badacze na Atakamie, czyli najsuchszej pustyni na świecie w Chile.

Autor: ps,anw/dd / Źródło: Reuters, tvnmeteo.pl