Najnowsze

Kiedy trenować: rano czy wieczorem? Eksperci radzą

Najnowsze

TVN Meteo ActiveKiedy trenować? Radzi psycholog sportowy i trener personalny

Psycholog sportowy Agnieszka Zając i trener personalny Mateusz Zwierz w "Studiu Active" odpowiadają na pytanie, które zadają sobie wszyscy.

TVN METEO ACTIVE TO NAJBARDZIEJ WIARYGODNE INFORMACJE O ZDROWYM STYLU ŻYCIA! JAK OGLĄDAĆ TVN METEO ACTIVE?

SPRAWDŹ NUMERY KANAŁÓW

Jest jedno pytanie, które zadaje sobie każdy, kto podjął decyzję o regularnych treningach. Brzmi u wszystkich tak samo: kiedy trenować: rano, po południu, wieczorem, tuż przed snem?

Eksperci: każda pora jest dobra

- Teorii i badań jest bardzo wiele, a wyniki są zupełnie rozbieżne - zauważyła psycholog sportowy Agnieszka Zając. - Jako psycholog mogę powiedzieć, że każda pora na trening jest dobra - dodała. - Nawet przed snem. Jeżeli mieliśmy ciężki dzień w pracy to niech to będzie taki moment na odcięcie się od problemów tego dnia - stwierdziła.

Poradziła także, aby do intensywnego wysiłku dodać po prostu kilka ćwiczeń rozciągających i relaksacyjnych. A po wszystkim wskoczyć pod gorący prysznic i położyć się spać.

Podczas wysiłku fizycznego uwalniają się endorfiny, powodujące, że czujemy się pełni energii. Dlatego warto poruszać się na początku dnia, np. przed pracą lub szkołą. Z kolei trening podjęty po pracy lub szkole jest doskonałą metodą na rozładowanie kumulującego się w nas przez cały dzień stresu.

Nie zapominaj o jedzeniu

Nie wolno jednak zapominać o tym, że skoro trening, to i jedzenie. Jak pogodzić porę dnia z posiłkiem przed treningiem lub po nim?

- Badania wykazują, że trening na czczo spala więcej tkanki tłuszczowej. Coś w tym jest ze względu na to, że podczas nocy wypłukujemy z siebie glikogen i pobieramy energię z tkanki tłuszczowej - przyznał trener personalny Mateusz Zwierz. - Ja bym jednak zabezpieczył się przed katabolizmem mięśniowym (spalaniem tkanki mięśniowej - przyp. red.) - dodał.

Metoda na ochronę wypracowanych mięśni jest prosta. - Wystarczy spożyć aminokwasy rozgałęzione czy izolat serwatki, żeby ochronić mięśnie - wyjaśnił. Ale to sposób właściwy jeżeli wykonujemy trening aerobowy o niskiej intensywności. - Jeżeli chcemy zrobić trening interwałowy, obowiązkowo trzeba najpierw zjeść porządne śniadanie - podkreślił.

Autor: stella/kka / Źródło: TVN Meteo Active