Najnowsze

Joga lekarstwem na kaca. Tych sześć asan złagodzi dolegliwości

Najnowsze

ShutterstockSekwencję na kaca otwiera pozycja na dziecko

Prawdopodobnie joga nie jest pierwszym, o czym pomyślicie, budząc się w Nowy Rok po sylwestrowych szaleństwach. Szkoda, ponieważ to właśnie ona może pomóc złagodzić dolegliwości wynikające z nadmiernego spożywania alkoholu.

TVN METEO ACTIVE TO NAJBARDZIEJ WIARYGODNE INFORMACJE O ZDROWYM STYLU ŻYCIA! JAK OGLĄDAĆ TVN METEO ACTIVE?

SPRAWDŹ NUMERY KANAŁÓW

Według Jamesa Dylana ze studia Akasha Yoga Montreal w Kanadzie kilka pozycji jogi wykonanych we wskazanej kolejności może poprawić kiepskie samopoczucie, jakie może dokuczać nam po nocy, w trakcie której często sięgaliśmy po alkohol.

Oto asany, które pomogą złagodzić kaca:

1. Pozycja dziecka

- Ta pozycja działa uspokajająco, ale jednocześnie stymuluje naturalną zdolność organizmu do wydalania toksyn poprzez zwiększenie przepływu krwi w kończynach i głowie oraz poprzez miękkie skompresowanie brzucha - wyjaśnił Dylan.

Jak to zrobić: usiądź tak, aby kontakt z podłożem miały piszczele i rozszerz nogi. Pochyl się i dotknij czołem podłoża, ręce luźno wyciągając przed siebie. Spędź w tej pozycji dowolną ilość czasu, przechodząc do następnej spokojnie i płynnie.

2. Kot/krowa

- Łagodne ruchy głową i plecami w tej pozycji wzmocnią proces detoksykacji, jaki uruchomiła pozycja dziecka, poprzez mobilizację układu sercowo-naczyniowego i zwiększenie przepływu krwi w całym ciele - wyjaśnił Dylan.

Jak to zrobić: aby z pozycji dziecka przejść do pozycji kota/krowy, należy płynnie przenieść ciężar ciała na nadgarstki i kolana, które nie powinny znajdować się równo na wysokości bioder, a nieco za nimi. Ta pozycja składa się z dwóch części:

- na wdechu unieś ramiona i szyję oraz biodra, wyginając plecy,

- na wydechu przyciągnij podbródek do klatki piersiowej, wyginając plecy w tzw. koci grzbiet.

Powtórz 3-5 razy.

3. Trójkąt (lub tzw. motylek)

- W tej pozycji przepływ krwi jest skierowany głównie do brzucha. (Ta asana - przyp. red.) znakomicie otwiera biodra, niwelując ewentualne napięcia i sztywności nabyte podczas snu - tłumaczył Dylan.

Jak to zrobić: z pozycji kota/krowy przejdź do pozycji siedzącej, zginając nogi w kolanach tak, aby zetknąć ze sobą obie stopy podeszwami i przyciągnąć je do siebie. Dla wygody usiądź na poduszce. Wytrzymaj w tej pozycji od minuty do dwóch.

4. Siad skrzyżny

- Siad skrzyżny angażuje układ trawienny i pobudza pracę narządów, w tym wątroby. Jego działanie można porównać do skręcania ręcznika w celu wyciśnięcia go z wody. Ta pozycja robi to samo z narządami, "wyciskając" z nich niepotrzebne toksyny i podkręcając procesy detoksykacji - wyjaśnił założyciel Akasha Yoga Montreal.

Jak to zrobić: usiądź, prostując obie nogi. Zegnij w kolanie tę, w stronę której będziesz się skręcać i, mając wyprostowane plecy, powoli zwróć się torsem w jej stronę, pomagając sobie tym ramieniem, którym będziesz "ciągnąć" się w stronę zgiętej nogi. Drugą rękę połóż za plecami w celu wsparcia się. Wytrzymaj w tej pozycji 5-8 pełnych oddechów na każdą stronę.

5. Pozycja na łódkę

- Ta pozycja wzmacnia brzuch i wywołuje silne uderzenia krwi do organów - zaznaczył Dylan. - Powinno się ją przyjmować jedynie wtedy, kiedy czujemy się nieco bardziej na siłach. Jeśli ledwo trzymasz się na nogach, lepiej ją odpuść - dodał.

Jak to zrobić: siedząc na podłodze unieś nogi i złap się pod kolanami, z tyłu ud. Wytrzymaj od trzech do pięciu oddechów.

6. Savasana

- To pozycja wprowadzająca ciało w stan głębokiego relaksu i pozwalająca na pełne odczucie przez nasze ciało dobroczynnych właściwości każdej z wcześniejszych pozycji - wyjaśnił Dylan. - Znakomicie wspomaga proces detoksykacji i naturalnie wycisza, minimalizując skutki kaca - dodał.

Jak to zrobić: połóż się, układając pod kolanami zwinięty ręcznik lub koc a dłonie układając wzdłuż ciała i odwracając dłonie wnętrzem do góry. Poleż minimum 10 minut (lub zdrzemnij się w tej pozycji).

Nie tylko asany

- Ta sekwencja daje najlepsze efekty w połączeniu z piciem sporej ilości wody - podkreślił Dylan, zaznaczając, że po jej zakończeniu należy zjeść pełnowartościowe śniadanie.

Pamiętaj - jeśli w trakcie wykonywania zaczniesz czuć ostry, kłujący ból w ciele, przestań ćwiczyć iwróć do pozycji wyjściowej. Spokojnie - jeśli nie jesteś poważnie chory, nie masz połamanych kości lub poważnych problemów ze stawami, to najprawdopodobniej zamiast kłującego bólu poczujesz ulgę.

Wypróbuj pięć innych skutecznych sposobów na kaca.

Aktywny ranking (odcinek 5). Jak pozbyć się kaca?
Aktywny ranking (odcinek 5). Jak pozbyć się kaca?TVN Meteo Active

Autor: stella/map / Źródło: Huffington Post

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock

Pozostałe wiadomości