Najnowsze

Jak biegać w upale?

Najnowsze

TVN Meteo ActiveJak trenować w upale?

Nawodnienie, jedzenie, wybieranie chłodniejszych pór dnia. Biegacze Aneta i Michał Kaczmarkowie wyjaśniali w magazynie "Studio Active", o czym należy pamiętać podczas treningów w upalne dni.

TVN METEO ACTIVE TO NAJBARDZIEJ WIARYGODNE INFORMACJE O ZDROWYM STYLU ŻYCIA! JAK OGLĄDAĆ TVN METEO ACTIVE?

SPRAWDŹ NUMERY KANAŁÓW

Dla niektórych pogoda nie jest czymś, co mogłoby im przeszkodzić w treningu. Śnieg czy deszcz, siarczysty mróz czy tropikalny upał nie są problemem. Jednak trzeba wiedzieć, jak - szczególnie w ekstremalnych warunkach - biegać prawidłowo. W innym przypadku trening będzie zamachem na zdrowie, jaki sami sobie zafundujemy.

Rano lub wieczorem

O czym trzeba pamiętać decydując się na aktywność fizyczną w momencie, gdy termometry wskazują wartości rzędu 25 i więcej stopni Celsjusza?

Pierwszą zasadą, jak podpowiadała Aneta Kaczmarek z Kaczmar Project w magazynie "Studio Active", jest rozpoczęcie dnia wcześnie rano. - Trening niech będzie o godzinie 7, 8 czy 9 aby "uciec" od tego słońca - wyjaśniała. - Można też ten trening przesunąć na późniejszą godzinę, np. na 19 - zauważył Michał Kaczmarek.

Nawodnienie obowiązkowe

Istotne jest także zaopatrzenie się w krem z filtrem dopasowanym do rodzaju skóry, okrycie głowy i okulary z dobrymi szkłami. Najistotniejsze jest jednak nawodnienie organizmu - zarówno przed, jak i w tracie oraz po treningu.

- Trzeba pamiętać, że sama woda odwadnia organizm. Trzeba dosypać izotoniku - zaznaczył Kaczmarek. I chociaż w wysokich temperaturach może nie chcieć się jeść, pamiętać trzeba też o jedzeniu. Przed lekkim treningiem wystarczy banan lub kanapka z dżemem.

Biegacze przypomnieli także, że mimo upału nie można rezygnować ani z rozgrzewki przed bieganiem, ani z rozciągania po zakończonym treningu.

Co zabrać ze sobą na trening latem? Zobacz poradnik.

Autor: stella/kka / Źródło: TVN Meteo Active

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock