Najnowsze

Dietą w grypę. Co jeść, żeby nie zachorować?

Najnowsze

Dieta na grypę. Co jeść, żeby nie zachorować?
Dieta na grypę. Co jeść, żeby nie zachorować?

Przed nami sezon zachorowań na grypę, mniejszych czy większych przeziębień. Jak się okazuje, odżywiając się odpowiednio, można uniknąć choroby. Co jeść, a czego unikać w sezonie jesienno-zimowym podpowiadają eksperci "Studia Active".

TVN METEO ACTIVE TO NAJBARDZIEJ WIARYGODNE INFORMACJE O ZDROWYM STYLU ŻYCIA! JAK OGLĄDAĆ TVN METEO ACTIVE? SPRAWDŹ NUMERY KANAŁÓW!

Ogólnie rzec ujmując przed przeziębieniem uchroni nas dieta zbilansowana. Dlaczego? Bo dzięki niej dostarczymy organizmowi wszelkich niezbędnych składników. Jakiekolwiek niedobory prowadzą do obniżenia odporności i w konsekwencji do infekcji.

- Powinniśmy dostarczać organizmowi produkty ze wszystkich grup produktów, czyli warzywa, owoce, produkty zbożowe, nabiał, mięso, ryby i rośliny strączkowe - mówi mgr Magdalena Kalinowska, dietetyk, specjalista zdrowia publicznego i informacji medycznej Medicover.

Co włożyć do koszyka?

Czosnek i cebula działają przeciwwirusowo i przeciwzapalnie. Natomiast imbir i miód doskonale rozgrzewają. Nie zapominajmy też o produktach bogatych w wapń jak maślanka, kefir, jogurt naturalny.

- Wapń jest istotnym elementem jeśli chodzi o wspomaganie układu odpornościowego. Poprzez wapń wprowadzamy więcej witaminy C do organizmu - tłumaczy Agnieszka Szpoton, dietetyk.

A witaminę C, która wzmacnia odporność znajdziemy w aronii, czarnej porzeczce, owocach kiwi, pomidorze i warzywach kapustnych.

Kiedy zachorujemy?

Kiedy łapie nad przeziębienie, albo już jesteśmy chorzy postawmy na rosół na bazie czosnku, cebuli i ostrych przypraw. Dobrze sprawdzą się takie przyprawy jak tymianek, mięta i czosnek. Rano wypijajmy ciepłą wodę z cytryną, a w ciągu dnia herbatę z sokiem z malin. Nie zapominajmy też o piciu samej wody w ciągu dnia (najlepiej osiem szklanek), żeby nawilżać śluzówkę.

Czego nie jeść?

Unikajmy cukru, soli i tłustego mięsa bo upośledzają układ odpornościowy. Dołóżmy do tego odpowiednią dawkę snu (7-8 godzin), aktywność fizyczną (najlepiej godzinę dziennie), mniej stresu i używek, a mamy szansę żeby w zdrowiu przetrwać sezon jesienno-zimowy.

Autor: mar/kka / Źródło: TVN Meteo Active

Źródło zdjęcia głównego: pixabay / Mojpe

Pozostałe wiadomości