Taylor Swift doczekała się stonogi nazwanej na swoją cześć

Autor:
anw
www.eurekalert.org
Naukowcy nazwali nowo odkrytą stonogę na cześć Taylor Swift
tvnmeteo.plNaukowcy nazwali nowo odkrytą stonogę na cześć Taylor Swift

Amerykańska piosenkarka Taylor Swift otrzymała nietypowe wyróżnienie - na jej cześć nazwano nowy gatunek stonogi.

Amerykańscy naukowcy Derek Hennen, Jackson Means i Paul Marek z uniwersytetu Virginia Tech opisali 17 nowych gatunków bezkręgowców. Jeden z nich, Nannaria swiftae, nazwali na część słynnej piosenkarki Taylor Swift. Swoje obserwacje opublikowali w czasopiśmie "ZooKeys".

Stonogę Nannaria swiftae znaleziono w Appalachach, górach znajdujących się na wschodzie Ameryki Północnej. Te mało znane bezkręgowce pełnią cenną rolę reducentów: rozkładają liście i tym samym uwalniają do ekosystemu substancje odżywcze. Żyją na dnie lasu, a żywią się obumierającą materią roślinną. Bardzo trudno je znaleźć, ponieważ często ukrywają się w glebie, czasami całkowicie pod jej powierzchnią.

Stonoga Nannaria swiftaeDerek A. Hennen

"Jej muzyka pomogła mi przetrwać wzloty i upadki na studiach"

Naukowcy odwiedzili kilkanaście stanów i prowadzili w nich badania ściółki. Analizując ponad 1800 okazów zebranych podczas prac terenowych lub pochodzących z kolekcji uniwersyteckich i muzealnych, autorzy opisali łącznie 17 nowych gatunków, w tym Nannaria marianae, stonogę nazwaną na cześć żony jednego z odkrywców - Dereka Hennena.

Hennen poza tym, że kocha swoją żonę, jest też wielkim fanem Taylor Swift.

- Jej muzyka pomogła mi przetrwać wzloty i upadki na studiach, więc nazwanie nowego gatunku stonogi jej imieniem to mój sposób na okazanie wdzięczności - powiedział naukowiec.

Typowe siedlisko, w którym żyje gatunek stonogi Nannaria swiftaeDerek A. Hennen, Jackson C. Means, Paul E. Marek