Pomyłka amerykańskiego przewoźnika. System rozdawał bilety za darmo

United Airlines nie podaje ile stracił przez błąd w systemie biletowymboeing.com

Niecodzienna pomyłka linii lotniczych United Airlines. Na ich stronie internetowej można było przez pewien czas nabyć bilety za darmo lub za kilka dolarów.

W czwartek wielu klientów United Airlines kupiło bilety w cenie 5 lub 10 dolarów, ponosząc jedynie koszty tzw. opłaty bezpieczeństwa. Pomyłkę zauważono dopiero po dwóch godzinach i natychmiast wstrzymano sprzedaż.

Jak się okazało, wystąpił błąd w systemie komputerowym odpowiedzialnym za sprzedaż biletów.

Podróż przez Amerykę za 5 dolarów

Najbardziej zadowoleni z pomyłki są klienci, którzy kupowali bilety na ostatnią chwilę. Gdyby zrobili to w środę, za weekendowy lot z Houston do Waszyngtonu zapłaciliby aż 877 dolarów.

- Zapłaciłam 5 dolarów za lot w obie strony, bez dodatkowych opłat, zupełnie nic. To szaleństwo - powiedziała "Daily Mail" Maura Leahy. Z kolei Bob Stokas kupił dla swojej rodziny sześć biletów z Los Angeles do Chicago za 60 dolarów, choć spodziewał się zapłacić za jeden co najmniej 400.

Firma nie informuje, ile "pomyłkowych" biletów sprzedano i ile przez to straciła. Zapewnia jednak, że sprzedane do tego czasu bilety będą honorowane i nabywcy nie będą musieli nic dopłacać.

Autor: rf//kdj / Źródło: CNN, "Daily Mail"

Źródło zdjęcia głównego: boeing.com