Czy Facebook pozostanie bezpłatny? Zuckerberg: zawsze będzie darmowa wersja


Podczas przesłuchania w amerykańskim Senacie, Mark Zuckerberg został zapytany, czy Facebook pozostanie bezpłatnym serwisem. Odpowiedział: "Zawsze będzie taka wersja Facebooka, która jest darmowa". Wcześniej szefowa operacyjna portalu, Sheryl Sandberg, mówiła, że za ewentualne niewykorzystywanie danych w celach reklamowych, użytkownicy Facebooka powinni zapłacić.

Założyciel i szef Facebooka Mark Zuckerberg stanął we wtorek przed połączonymi amerykańskimi komisjami Senatu w sprawie wycieku danych milionów użytkowników serwisu.

Darmowa wersja Facebooka

Zapytany przez senatora stanu Floryda Billa Nelsona o to, czy firma rozpatruje opcję, w której użytkownicy będą mogli zapłacić, by ich dane nie zostały wykorzystane w celach reklamowych, Zuckerberg odpowiedział, że "w tej chwili Facebook nie oferuje takiej opcji". Jego zdaniem konstrukcja serwisu w oparciu o przychody z reklam jest najlepszą metodą, by "mogły z niego korzystać miliardy użytkowników".

Kiedy senator Orrin Hatch z Utah zapytał, czy celem Zuckerberga jest, by Facebook pozostał bezpłatny, szef serwisu odpowiedział: Zawsze będzie taka wersja Facebooka, która jest darmowa. Nie sprecyzował, jakie mogłyby być inne wersje.

Płatny Facebook?

Wcześniej szefowa operacyjna Facebooka Sheryl Sandberg powiedziała dziennikarzom, że hipotetyczna sytuacja, w której dane użytkowników portalu nie byłyby wykorzystywane w celach reklamowych, wymagałaby opłaty za korzystanie z serwisu.

- Moim zdaniem Sheryl miała na myśli to, że rezygnacja z reklam wymagałaby od nas pewnego modelu biznesowego - dodał Zuckerberg.

Autor: aha / Źródło: CNBC