Oto największy dworzec kolejowy na świecie

 
Budynek ma zajmować powierzchnię okmateriały prasowe

430 tys. metrów kwadratowych, na których ma znaleźć się 15 torów kolejowych dla superszybkich pociągów - to projekt dworca kolejowego, który zostanie zbudowany w centrum Hongkongu i będzie największym tego typu obiektem na świecie. Stacja ma działać jak międzynarodowe lotnisko - przeprowadzać będzie się w niej kontrolę imigracyjną pasażerów.

Budowana obecnie Express Rail Link - West Kowloon Terminus to stacja końcowa superszybkiej kolei, która będzie łączyć Hongkong z Pekinem.

Jej wielkość już teraz imponuje - obiekt ma mieć powierzchnię ok. 430 tys. metrów kwadratowych - będą się na niego składać m.in. biurowce, dworzec z kasami, 15 torów kolejowych, a także 26 km podziemnego tunelu kolejowego, który będzie się łączył z sąsiadującym Shenzen.

Ten gigant będzie największym tego typu obiektem na świecie. Już teraz zyskał nazwę "Brama Hongkongu", bo dosłownie da miastu szansę na jeszcze większe otwarcie się na świat. Budynek ma działać jak międzynarodowe lotnisko, bo będzie się w nim przeprowadzać kontrolę imigracyjną pasażerów, których - według założeń - ma się przewijać kilka milionów dziennie.

Otwarcie w 2015 roku

Według założeń architekta Andrew Bromberga z biura Aedas, projekt ma wtapiać się w otaczającą tkankę miejską. W ścianach znajdą duże oszklone powierzchnie, które mają przepuszczać do środka światło słoneczne.

 
Autor projektu - Andrew Bromberg (fot 

Powyginane płaszczyzny fasady i konstrukcji dachu stanowią ciekawe nawiązanie do pobliskiego portu. 45 metrowa konstrukcja skupia całą uwagę na południowej fasadzie - dach pokryty zielenią ma mieć ścieżki dla pieszych i tarasy, skąd rozciągać się będą widoki na panoramę miasta, wzgórze Victoria Peak i okolice.

Projekt zdobył tytuł Best Futura Mega Project podczas MIPIM Awards 2012 (Marché International des Professionnels d'Immobilier), jednych z największych targów architektury na świecie. To już czwarta nagroda dla odważnego pomysłu Brytyjczyków z Aedas, którzy mają swoje biuro m.in. w Hongkongu.

Według założeń, budowa Express Rail Link - West Kowloon Terminus zostanie zakończona w 2015 roku.

Źródło: architizer.com, tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe