Merkel jako lesbijka. Kontrowersyjna reklama nowego czasopisma


Angela Merkel jest znana z krytycznego nastawienia do idei małżeństw osób tej samej płci, wbrew opinii większości Niemców. Kampania reklamowa nowego czasopisma dla lesbijek, z udziałem jej sobowtóra, wywołała więc duże poruszenie. Kobieta bardzo przypominająca kanclerz jest w filmie przedstawiona jako homoseksualistka.

Reklama, która początkowo trafiła tylko do internetu, została przygotowana dla debiutującego na rynku czasopisma „Straight”. Została następnie pokazana przez większość niemieckich mediów, a gazeta z dnia na dzień zdobyła rozgłos.

Stało się tak dzięki użyciu wizerunku Angeli Merkel. W reklamie występuje sobowtór pani kanclerz. Przytula się do niej młoda kobieta, obie okazują sobie czułość. W tle z radia słychać komunikat, że według najnowszego sondażu 62 procent Niemców popiera małżeństwa homoseksualne.

"Dla nas to jest czysta satyra"

Kanclerz wielokrotnie publicznie deklarowała, że osobiście jest przeciwna małżeństwom homoseksualnym. - Dla mnie małżeństwo jest związkiem mężczyzny i kobiety - podkreśliła niedawno w wywiadzie. Zapewnia przy tym, że zdecydowanie sprzeciwia się dyskryminacji ze względu na orientację seksualną i wspiera ideę związków cywilnych, partnerskich.

Taka postawa kanclerz wywołuje emocje w Niemczech, gdzie większość społeczeństwa popiera małżeństwa homoseksualne. Słyszany w reklamie komunikat o 62 procent zwolenników jest prawdziwy, niektóre sondaże podają jeszcze wyższy wynik na "tak".

- Zdecydowaliśmy się na Angelę Merkel, bo jest najbardziej wpływową kobietą w Niemczech, jeśli nie na całym świecie, a na dodatek wciąż podkreśla swój sprzeciw wobec małżeństw osób homoseksualnych. Do naszej kampanii po prostu nie mogliśmy wybrać nikogo innego. Dla nas to jest czysta satyra. Wiemy, że dzięki kontrowersjom przyciągniemy uwagę mediów i właśnie na tym nam zależało. Wierzymy, że małżeństwo powinno być dostępne dla wszystkich - tłumaczy kampanię szefowa „Straight” Felicia Mutterer.

Autor: mk / Źródło: thelocal.de, vanityfair.com