#KashmirFloods. Twitter źródłem informacji o powodzianach, ratownicy i armia pilnie go śledzą


Powódź, z którą od początku września zmagają się mieszkańcy Doliny Kaszmiru, władze Indii nazwały "narodową katastrofą". Według oficjalnych doniesień żywioł zabił już 110 osób. W akcji ratunkowej bierze udział wojsko, straż i policja. Pomoc oferują też użytkownicy Twittera.

Największa powódź od lat, która uderzyła w indyjski region, zbiera coraz tragiczniejsze żniwo. Liczba ofiar w dolinie Kaszmiru wciąż rośnie. Szpitale, bazy wojskowe i domy są zanurzone w wodzie, która w niektórych miejscach sięga aż do 3. piętra.

Wirtualna pomoc

Chociaż w akcji ratunkowej udział bierze wojsko, straż i policja to nadal tysiące rodzin czeka na pomoc.

Dlatego użytkownicy Twittera w Indiach przyłączyli się do pomocy. Zostały stworzone dwa hashtagi #KashmirFloods i #JKFloodRelief, pod którymi internauci publikują informacje mające m.in. pomóc dotrzeć do ofiar katastrofy czy zorganizować zbiórki najpotrzebniejszych rzeczy.

People pulling their vehicles into emergency-help . #KashmirFloods pic.twitter.com/nqqyaFlalS— Shahid Ul Islam شاہد (@shahidu_mir) wrzesień 5, 2014

Pomóc poszkodowanym

Pod hashtagami ludzie udostępniają informacje dla poszkodowanych. Przede wszystkim numery na infolinię i lokalizacje punktów humanitarnych.

ARMY HELPLINE NUMBERS FOR EMERGENCY CALLS : #ArmyRescue #KashmirFloods 011-23019831 011- 23322045 pic.twitter.com/SEJWYltrHX— ADG PI - INDIAN ARMY (@adgpi) wrzesień 8, 2014

Please Share / ReTweet Call MeraDoctor if you're in J&K and need medical advice #KashmirFloods Call on 022 6133 6133 pic.twitter.com/6Dsn7bXgSG— Sanjay nirupam (@sanjaynirupam) wrzesień 8, 2014

This is how you can contribute to the #jkfloodrelief effort. Pls RT. pic.twitter.com/lWJOzZjHi4— Raheel Khursheed (@Raheelk) wrzesień 7, 2014

Publikowane są również listy najbardziej potrzebnych rzeczy.

List of essential supplies needed for #KashmirFloods. 9796331117, 9906760308, 9906111000, 9419400180. PlsRt pic.twitter.com/89C9pgzBW9— Raheel Khursheed (@Raheelk) wrzesień 6, 2014

Informacje dla ratowników

Niektóre tweety mają na celu pomóc władzom i ratownikom. Zamieszczane w serwisie zdjęcia informują o stanie różnych obszarów dotkniętych powodzią. Pokazują również w jakiej sytuacji znajdują się powodzianie.

#KashmirFloods. Poorly constructed bridges may prove to be fatal. pic.twitter.com/pr0kheKQkK— Muhammad Faysal (@_Faysal) wrzesień 4, 2014

Poonch distt. on high alert, Vehicle movement stopped, many buildings washed away including J&K Bank. #KashmirFloods pic.twitter.com/gOm1w1vgJ8— EAamir Faruq (@EAamir_) wrzesień 4, 2014

New Bridge in Kulgam,the bridge which is part of Chambgund road has partially collapsed.#KashmirFloods #KD pic.twitter.com/Kz84EaEJ5p— KashmiriSamovar (@_Wamik) wrzesień 4, 2014

To assist the rescue efforts, Kashmiris took to social media sites http://t.co/7sgGdsEiHH #KashmirFloods pic.twitter.com/xYMCokwK4C— AJELive (@AJELive) wrzesień 7, 2014

Współpraca

Shiv Aroor potwierdził, że armia indyjska dokładnie śledzi Twittera i informacje alarmowe, które są na nim publikowane.

Army confirms to me it is routing specific distress calls on Twitter to rescue ops centre in Jammu/Srinagar. Everything will be checked out.— Shiv Aroor (@ShivAroor) wrzesień 7, 2014

Na Twitterze powstał też profil @jkfloodrelief, gdzie na bieżąco pojawiają się wpisy o pomocy doraźnej. Można zgłaszać na nim potrzeby lub informacje o poszkodowanych. Dodatkowo wolontariusze organizują zbiórki pieniędzy na pomoc powodzianom.

Help #jkfloodrelief list of current #needs ia on-ground sources. chk donation centers here http://t.co/ykee3rSkpi pic.twitter.com/KA30XgFXyX— Hemant Purohit (@hemant_Pt) wrzesień 8, 2014

Dyrektor łączności Twittera w Azji w rozmowie z serwisem BuzzFeed powiedział:

Autor: kl//kdj / Źródło: Twitter, BuzzFeed