Facebook także po hiszpańsku

Popularność Facebooka rośnie z każdym dniem
Popularność Facebooka rośnie z każdym dniemfacebook.com

Facebook, amerykański internetowy portal społecznościowy uznawany w branży za świeży powiew, przedstawił właśnie swoją hiszpańską wersję. Jego twórcy zapowiadają, że to początek walki o użytkowników na całym świecie z ich głównym rywalem - MySpace, i że wkrótce powstaną kolejne wersje serwisu: włoska, francuska i niemiecka.

Twórcy Facebooka zdecydowali się na rozszerzenie swojej oferty, kiedy okazało się, że 60 proc. z 64 mln jego użytkowników pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych. Od 11 lutego wchodząc na facebook.com z hiszpańskojęzycznego kraju internauta zostanie automatycznie przekierowany na hiszpańską wersję serwisu. - Naszym celem zawsze było umożliwienie ludziom korzystanie z Facebooka w ich rodzimymjęzyku. W tłumaczeniu serwisu na hiszpański pomagało nam przez cztery tygodnie 1500 użytkowników mówiących tym językiem - mówi 24-letni Mark Zuckerberg, założyciel i prezes zarządu Facebooka.

Firma szacuje, że na Fecebooka regularnie loguje się prawie trzy mln hiszpańskojęzycznych użytkowników.

Dlaczego Facebook?

Kiedy na początku 2004 roku 20-letni student Mark Zuckerberg tworzył w kampusie uniwersytetu Harvarda program do wymieniania się zdjęciami, czy wiadomościami ze swoimi kolegami, nie spodziewał się, że wkrótce jego dzieło będzie poważnym graczem na internetowym rynku. Kolega powiedział koleżance, ona swojemu koledze, a ktoś surfując po sieci natknął się na niego przypadkowo i lawina ruszyła.

Facebook to na pierwszy rzut oka typowy portal społecznościowy - zdjęcie, imię, opis, kontakt, zainteresowania i parę dodatków. Ale swoją rosnącą popularność serwis zawdzięcza otwarciu się na zewnętrzne aplikacje. Można tam "wrzucić" zdjęcia, filmy, słuchać muzyki z radia, śledzić ruchy na giełdzie i opowiadać o tym wszystkim znajomym.

Dla użytkowników jest to niemal kolejny system operacyjny tyle, że nie zainstalowany na komputerze, działający w sieci.

Pewnie dlatego spore nadzieje w Facebooku pokłada Microsoft, który w październiku za 1,6 proc. udziałów w serwisie zapłacił 240 mln dol, tym samym wyceniając jego wartość na 15 mld dol.

Źródło: BBC, AP, Reuters, CNN

Źródło zdjęcia głównego: facebook.com