TVN24 | Skuteczna sprzedaż w internecie

Prowadzisz własny sklep internetowy? Zobacz, jak go rozwinąć!

TVN24 | Skuteczna sprzedaż w internecie

Źródło:
Allegro
Allegro

Rozwój rynku e-commerce i rosnąca liczba Polaków, którzy decydują się na zakupy online, sprawiają, że nawet ciesząc się zaufaniem klientów, warto myśleć o rozwoju naszego biznesu. Jeśli prowadzimy już sklep internetowy odpowiedzią na takie potrzeby może być marketplace.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY Z CYKLU SKUTECZNA SPRZEDAŻ W INTERNECIE >>>

Na początek wyjaśnijmy, czym jest marketplace. Jest to platforma internetowa agregująca jednocześnie oferty wielu sprzedawców w jednym miejscu. Idealnym przykładem marketplace jest niekwestionowany lider naszego rynku Allegro. To rozwiązanie ułatwiające poruszanie się w gąszczu ofert klientom, jednocześnie niesie sporo zalet dla sprzedających produkty.

Dlaczego warto rozważyć sprzedaż na marketplace?

Jeśli planujemy poszerzanie naszej bazy klientów oraz rozpoznawalności marki wspomniane Allegro może okazać się strzałem w dziesiątkę. Dlaczego? To szósty na świecie e-detalista i dziesiąty pod względem wielkości platform e-commerce. Ponadto, jak pokazują badania, aż 87% kupujących w naszym kraju właśnie od tego serwisu rozpoczyna wyszukiwanie wymarzonych produktów. Aż 97% z nich właśnie w Allegro finalizuje swoje zakupy. Co miesiąc platformę odwiedza 21 milionów użytkowników. Jak widać, jest to niewątpliwie duże pole do rozwoju naszej firmy, a zarazem poszerzania bazy klientów.

Co więcej, rozpoczynając naszą „przygodę” z tą platformą, wcale nie musimy od razu działać na dużą skalę. Możemy w ramach badań rynku zacząć od sprzedaży pojedynczych przedmiotów, by rozeznać się w skali zainteresowania naszymi produktami. Nie będzie się to też wiązać z dużymi nakładami czasu, ponieważ platformy marketplace oferują kompleksowe rozwiązania ułatwiające wprowadzenie do swojej oferty naszego produktu.

To ważne także przy sprzedaży na większą skalę dzięki narzędziom ułatwiającym obsługę zamówień, które automatyzują dodawanie produktów czy zarządzanie ich cenami.

Istnieje również zjawisko, które może mieć w najbliższych latach kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju biznesu. Jest to sprzedaż wielokanałowa (ang. omnichannel). Oznacza ona zrównanie doświadczeń klienta i jego identyczną obsługę tak w kanałach online, jak i offline. Prowadzenie działalności w kilku „miejscach” – czyli na przykład sklepu stacjonarnego oraz działalności na marketplace może być sposobem na zyskanie, jak i zatrzymanie oraz zwiększenie sprzedaży do istniejącej bazy klientów. Warto jednak pamiętać, że sprzedaż wielokanałowa zakłada jednolitą politykę we wszystkich kanałach dystrybucji, np. dotyczącą cen, rabatów czy zwrotów oraz reklamacji.

Jak odnieść sukces?

Allegro oferuje liczne ułatwienia dla sprzedających, którzy rozpoczynają sprzedaż.

Klienci mogą wejść z nami w świat standardów rynkowych, gotowych rozwiązań i narzędzi pozwalających skoncentrować się na najważniejszym, czyli na skutecznej sprzedaży. To kompleksowość, gotowy ekosystem i programy, takie, jak Program Powitalny, ułatwią start i rozkręcenie działalności na naszej platformie. Wiemy, z jakimi wyzwaniami mierzą się osoby, które rozpoczynają przygodę z e-commerce. Dajmy im wiedzę, przede wszystkim od Akademii Allegro, pozwalającą na rozwinięcie digitalowych skrzydeł i poznanie tajników handlu internetowego. - mówi Marcin Półchłopek, Merchant Management Director w Allegro.pl.

Po pierwsze – start sprzedaży w tym serwisie nie wiąże się ze stałymi opłatami. Opłatą, jaką ponosimy, jest prowizja od sprzedanych towarów. Co więcej, w ramach Pakietu powitalnego możemy cieszyć się z benefitu w postaci do 100% zniżki na prowizję od sprzedaży oraz 50% zniżki na prowizję od sprzedaży oferty wyróżnionej — maksymalnie 10 000 zł brutto zniżki na każde 30 dni, łącznie to aż 30 000 zł rabatu.

Innym ułatwieniem, umożliwiającym dotarcie do potencjalnych klientów, jest 100 darmowych wyróżnień, które pozwalają na darmowe promowanie ofert. Według badań serwisu wyróżnione oferty osiągają 11-krotnie większy obrót i 7 razy więcej transakcji, więc zdecydowanie warto skorzystać z tej możliwości, nie tylko na starcie sprzedaży.

Więcej o Pakiecie Powitalnym przeczytasz tutaj >>>

Wyróżnione oferty nie są jedyną opcją promowania naszych produktów w serwisie. Inną są Ads Express, które umożliwiają promocję produktów w zakładce „Zakupy” wyszukiwarki Google. Warto pamiętać, że w ramach sprzedaży prowadzonej na marketplace nie musimy martwić się o pozostałe działania marketingowe, na przykład w kanałach społecznościowych, takich jak Facebook, YouTube czy Instagram. Korzystamy z rozpoznawalności danego serwisu i tego, że to on prowadzi działania zwiększające jego widoczność. Serwis Allegro organizuje na przykład sezonowe akcje w ramach Black Week czy Smart! Week.

Sztandarowym programem w serwisie Allegro jest Allegro Smart!. On również może pomóc nam w dalszym rozwijaniu sprzedaży na tej platformie. To abonament, dzięki któremu kupujący mogą cieszyć się bezpłatną przesyłką zamówień o wartości powyżej 40 zł. Oferty oznaczone logotypem programu są wybierane 2,5 razy częściej. Inną korzyścią, z jakiej mogą cieszyć się kupujący z Allegro Smart!, są darmowe zwroty, które budują zaufanie na linii sprzedawca - klient.

Kilkanaście milionów klientów Allegro to niewątpliwie dobre miejsce do budowania dalszej rozpoznawalności naszej marki, a sam serwis oferuje liczne udogodnienia, które mogą to ułatwić. Jeśli zależy nam na rozwoju biznesu – warto rozważyć sprzedaż w jego ramach.

Dowiedz się, jak zacząć sprzedaż na Allegro.

Źródło: Allegro

Pozostałe wiadomości