TVN24 | Skuteczna sprzedaż w internecie

Marketplace vs własny sklep internetowy. Czym się różnią te dwa rozwiązania?

TVN24 | Skuteczna sprzedaż w internecie

Źródło:
Allegro
Allegro

Prowadzisz własny sklep internetowy i zależy Ci na poszerzeniu grupy potencjalnych odbiorców Twoich produktów? Rozważ skorzystanie z oferty marketplace, czyli serwisu agregującego oferty sprzedaży od różnych podmiotów. Jednym z nich – najpopularniejszym na rynku e-commerce w Polsce jest Allegro.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY Z CYKLU SKUTECZNA SPRZEDAŻ W INTERNECIE >>>

Dlaczego warto w ogóle rozważać sprzedaż także za pomocą innego miejsca niż nasz własny sklep internetowy? Odpowiedź na to przynoszą dane, które pozwolą zrozumieć, że część grupy docelowej naszego produktu może właśnie przebywać na Allegro. To w tym serwisie, według badań szukać produktów zaczyna 87% kupujących w Polsce. Natomiast 97% z nich właśnie tu finalizuje swoje zakupy. Można z pełnym przekonaniem stwierdzić, że jeśli zależy nam na dotarciu do szerokiej grupy odbiorców, Allegro może okazać się kluczowe.

Na Allegro nowi sprzedawcy mogą dotrzeć do 21 milionów odwiedzających miesięcznie. To skala, której nie osiągają prywatne sklepy internetowe. Posiadamy narzędzia i technologie pozwalające z łatwością wejść do świata internetowego handlu, nawet bez wcześniejszego doświadczenia. Wystarczy z pomocą naszych ekspertów zarejestrować konto firmowe i odebrać Pakiet powitalny oferujący nawet 100% zniżkę na prowizję od sprzedaży. Kolejną zaletą jest fakt, że w Allegro można zacząć sprzedaż bez ponoszenia kosztów, a Akademia Allegro oferuje zestaw darmowych szkoleń dla zarejestrowanych sprzedawców - Marcin Półchłopek, Merchant Management Director w Allegro.pl.

Zalety marketplace – oszczędność pieniędzy

Rozwój własnego sklepu internetowego wymaga nierzadko dużych nakładów finansowych, a nawet jeśli je poniesiemy, nie możemy być pewni, że odniesiemy sukces i poniesione wydatki się zwrócą. W przypadku rozpoczęcia sprzedaży na marketplace nie musimy się o to obawiać.

Po pierwsze – koszty na start są ograniczone do absolutnego minimum. Odpadają nam wydatki związane z hostingiem, zakupem domeny czy wykupieniem certyfikatu SSL. Po prostu zakładamy i prowadzimy konto – na Allegro jest to bezpłatne. Co więcej, przez kilka miesięcy od startu działalności możemy liczyć na korzyści z Pakietu Powitalnego, takie jak atrakcyjne rabaty na prowizję od sprzedaży czy możliwość bezpłatnego promowania ofert.

Więcej o Pakiecie Powitalnym Allegro przeczytaj tutaj >>>

Ponadto, nawet gdy zaczniemy zyskiwać liczne grono klientów na Allegro, z korzystaniem z serwisu nie wiążą się żadne dodatkowe opłaty. Obowiązuje tu wspomniana wcześniej prowizja od sprzedaży produktów.

Brak czasu? Marketplace to dobre rozwiązanie

A może obawiasz się, że nie starczy Ci czasu na prowadzenie działalności w ramach dwóch własnych sklepów internetowych? Właśnie dlatego powinieneś rozważyć skorzystanie z oferty marketplace. Prowadzenie sprzedaży w tego typu serwisie nie wiąże się z dodatkowymi nakładami czasu na marketing czy SEO. Cały czas możesz w ich ramach skupiać się na promocji swojej strony internetowej, jednocześnie prowadząc sprzedaż w dwóch kanałach. W marketplace dysponujesz licznymi rozwiązaniami, które usprawniają zarządzanie zamówieniami czy procesami sprzedażowymi, a także pełnym zapleczem technologicznym.

Poszerzaj wiedzę i otrzymuj wsparcie

Z serwisów marketplace korzystają miliony użytkowników. Warto wiedzieć, że możemy do nich skuteczniej docierać dzięki opcjom, które oferują platformy sprzedażowe. W przypadku Allegro są to np. oferty wyróżnione czy benefity dla kupujących. Warto też pamiętać o tworzeniu szczegółowych opisów – tak, by klient miał poczucie, że otrzymał wszystkie istotne informacje, których poszukiwał o produkcie.

Aby być skutecznym, należy również poznać tajniki e-commerce i wiedzieć, jak skutecznie prowadzić sprzedaż. Taką możliwość daje Akademia Allegro, która jest pełna przydatnych kursów i webinarów stworzonych przez ekspertów marki.

A co z konkurencją? Na Allegro z innymi sprzedawcami możesz konkurować nie tylko ceną. Oprócz programu Allegro Smart! swoją przewagę rynkową zbudujesz, na przykład otrzymując status Super Sprzedawcy czy przyznając klientom monety za zakupy. Do wyboru masz również system reklamowy Allegro Ads, który pozwoli w krótkim czasie wzmocnić sprzedaż.

Nawet odnosząc sukcesy, mając lojalnych klientów i ciesząc się kolejnymi wzrostami sprzedaży, nie warto osiadać na laurach i cały czas myśleć o rozwoju. Pamiętajmy, że rynek zakupów online w Polsce nieustannie rośnie i coraz większa liczba Polaków z nich korzysta. Dla wielu z nich naturalnym wyborem są marketplace, takie jak Allegro. Nie chcąc zamykać się na możliwość dotarcia do nich, warto rozważyć poszerzenie sprzedaży o właśnie ten kanał.

Chcesz dowiedzieć się więcej o sprzedaży na Allegro? Wejdź na stronę Allegro.pl.

Źródło: Allegro

Pozostałe wiadomości