Wydadzą miliony na promocję unijnych dofinansowań

 
Kampania ma zachęcić do korzystania z funduszyTVN24

Ponad 15 mln zł będzie kosztowała rozpoczęta właśnie kampania reklamowa, promująca fundusze europejskie. Emisja spotów w telewizji i prasowych reklam ma potrwać do lutego przyszłego roku. Celem kampanii jest pokazanie pozytywnych zmian, jakie zaszły w Polsce dzięki funduszom europejskim.

Jak powiedziała dziennikarzom na poniedziałkowej konferencji minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska pieniądze, które zostały przeznaczone na finansowanie kampanii, nie mogą być przeznaczone na żaden inny cel.

- Pieniądze europejskie podzielone są na paczki programowe, ale jest jeszcze osobna paczka, która się nazywa Pomoc Techniczna. Te pieniądze służą oliwieniu systemu, czyli to pieniądze, z których refunduje się część wynagrodzeń, wydaje się podręczniki. Tam jest jeszcze jedna działka, związana z promocją. (...) I nie możemy tych pieniędzy przesunąć na inne wydatki - wyjaśniła minister.

Spoty i reklama w prasie

Kampania ma się skupiać na pokazywaniu efektów realizacji zarówno poszczególnych programów unijnych, jak i funduszy unijnych jako całości. Ma też zachęcić do korzystania z funduszy.

Kampanię podzielono na pięć etapów poświęconych poszczególnym programom. W radiu i telewizji będą emitowane spoty reklamowe. W etapie poświęconym programowi Kapitał Ludzki pojawią się także reklamy w prasie. Twarzami kampanii mają być dziennikarze znani z porannych programów telewizyjnych - Dorota Wellman i Marcin Prokop.

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: TVN24