Droga, która utrudnia dojazd. Rowerowy absurd przy Poznań City Center

Poznań

TVN 24 Poznań | Filip CzekałaPrzejazd przez skrzyżowanie jest znacznie dłuższy niż powinien

Poznańscy rowerzyści skontrolowali stan infrastruktury na Wildzie. Nie dość, że brakuje tu dróg rowerowych, to te, które ostatnio powstały przy galerii handlowej koło dworca kolejowego, zamiast ułatwiać dojazd, utrudniają go.

Środowy patrol rowerowy utrudniły ulewy, które przechodziły przez Poznań. Mimo to społecznicy zdołali sprawdzić większość najważniejszych odcinków w wyznaczonej dzielnicy.

Najwięcej absurdów znaleziono na nowych drogach wokół dworca - al. Przemysła II, Wolnych Torach i Jakuba Wujka.

Trasa środowego patrolu rowerowegotargeo.pl

Trzy razy dłużej

Dziś rowerzysta, który chce przejechać z ul. Przemysłowej w kierunku galerii handlowej, musi tuż przed skrzyżowaniem zjechać na drogę rowerową. Ta, po około 10 metrach, kończy się przy sygnalizacji świetlnej. By kontynuować jazdę, rowerzysta musi trzy razy stać na światłach, podczas gdy kierowcy tylko raz.

- Te drogi nie mają żadnego sensu - tłumaczył Adam Beim, wiceprezes Sekcji Rowerzystów Miejskich.

- Zarząd Dróg Miejskich powinien je jak najszybciej zlikwidować - podkreślił Cezary Brudka, prezes SRM.

Ta sama droga rowerowa omija także najbliższe wejście do galerii handlowej. Zamiast do wejścia przy ul. Wujka, prowadzi dalej, do tego przy moście Dworcowym.

Do najbliższego wejścia do galerii handlowej nie ma dojazdu dla rowerzystówFilip Czekała | TVN 24 Poznań

Na dworzec? Tylko piechotą

Największym problemem jest jednak dla rowerzysty dotarcie na dworzec kolejowy.

Przy wejściu przez galerię handlową wisi informacja o zakazie wprowadzania rowerów. Po jego zignorowaniu, ze środka rowerzyści zostali przegonieni przez ochroniarza. Okazało się, że jedynym wejściem, którym można dostać się z rowerem, jest to na moście Dworcowym.

- Zgodnie z prawem rowerzysta powinien zejść z roweru i przeprowadzić go te kilkaset metrów przez most - tłumaczył Brudka.

- Wnioskować będziemy o możliwość jazdy rowerem po obu stronach mostu. To bardzo ruchliwa droga i dla bezpieczeństwa rowerzystów lepiej będzie, gdy będą mogli korzystać z chodnika - wyjaśnił.

Wejście do dworca jest niedostępne dla rowerzystówFilip Czekała | TVN 24 Poznań

Szukanie alternatywy

Patrol szukał także alternatywy dla ul. Królowej Jadwigi. Tą mogłyby stanowić ulice Wujka i Niedziałkowskiego. Na tej pierwszej, między ul. Wierzbięcice a Przemysłową, trzeba byłoby jednak wymalować kontrapas. Na drugą z kolei należałoby umożliwić rowerzystom wjazd od strony ul. Dolna Wilda.

- Wystarczy umieścić tabliczkę "nie dotyczy rowerów" pod znakiem nakazu skrętu w prawo - podkreślił Brudka.

Ulica Wujka - tu rowerzyści chcieliby mieć kontrapasFilip Czekała | TVN 24 Poznań
Z ul. Dolna Wilda rowerzyści chcą móc jechać nie tylko w prawoFilip Czekała | TVN 24 Poznań

Rowerzyści wnioskować będą także o usunięcie przejazdu dla samochodów przez ciąg pieszo-rowerowy na Drodze Dębińskiej oraz wydłużenie go od ul. Hetmańskiej do Piastowskiej, a także o wytyczenie drogi rowerowej wzdłuż ul. Dolna Wilda, od ul. Królowej Jadwigi do ul. Św. Jerzego.

Autor: FC/mz / Źródło: TVN 24 Poznań

Źródło zdjęcia głównego: TVN 24 Poznań | Filip Czekała