Rządowy spot za 7 mln. Kalisz: To niewyobrażalne

Polska

Ryszard Kalisz w "Jeden na jeden"

- Rządowy spot dotyczący 10-lecia Polski w UE powinien kosztować 15 razy mniej - stwierdził w "Jeden na jeden" Ryszard Kalisz, kandydat koalicji Europa Plus Twój Ruch do PE. Dodał, że nie rozumie, dlaczego ten film jest aż tak drogi.

Kalisz powiedział, że nie przekonują go zapewnienia premiera, iż sprawa spotu jest "przejrzysta jak woda źródlana", a klip został sfinansowany w większości ze środków unijnych w ramach kampanii informacyjnej dotyczącej wykorzystania funduszy europejskich.

- Premier tyle razy mówił słowa, które się nie potwierdzały - stwierdził Kalisz.

W jego opinii, spot powinien kosztować 15 razy mniej. - Nie rozumiem tego, dlaczego to wszystko jest tak drogie - stwierdził Kalisz.

- Ktoś mówi o prawach autorskich, kosztach emisji - np. 4-5 mln zł jest płaconych polskiej telewizji, to uważam to za zupełną aberrację, bo to jest telewizja, która ma wypełniać misję, a misją jest również promocja dokonań Polski - dodał.

Zdaniem Kalisza, w czasie kampanii wyborczych "rząd powinien się powstrzymywać przed kategorycznym działaniem w celu, w jego mniemaniu, wzrostu poparcia dla jednej partii".

Jak bowiem zaznaczył, rząd jest emanacją większości parlamentarnej, w tym przypadku jest to rząd PO, a więc wszystko "idzie na konto Platformy".

Nie oznacza to, jak dodał Kalisz, że w ogóle nie należy świętować z okazji 10-lecia wejścia Polski do Unii Europejskiej.

Z piosenką Beatlesów

We wtorek premier Donald Tusk zainaugurował rządową kampanię dotyczącą 10-lecia Polski w UE.

Przedstawiono z tej okazji krótki film, w którym wykorzystano piosenkę Beatlesów "Hey Jude". W spocie pokazano, jak zmieniła się Polska po wejściu do Unii, film kończy się hasłem - "10 lat świetlnych". Jak poinformowała kancelaria premiera, koszt produkcji i emisji spotu promocyjnego wyniósł ponad 7 mln zł.

Na tę kwotę składają się: koszt produkcji spotu w wysokości 922 843,17 zł oraz koszt zakupu czasu antenowego – 6 210 283,33 zł.

Według kancelarii, finansowanie spotu pochodzi w przeważającej części ze środków Unii Europejskiej, a nie budżetu centralnego państwa - wkład środków unijnych: 85 proc., a budżetu krajowego: 15 proc.

Autor: MAC/tr/zp / Źródło: tvn24

Źródło zdjęcia głównego: TVN 24