Polska

"Lubię, gdy podskakują", "Masuj je", "Mogę pomóc". NFZ puszcza oko, internet się nie śmieje

Polska

NFZ OpoleSpot NFZ w ramach kampanii "Dbaj o siebie. Badaj się!"

"Lubię, gdy podskakują", "Ich widok zawsze poprawia mi humor" - w spocie opolskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia zwierzają się mężczyźni. Dorzucają jeszcze "Masuj je", "W razie czego, mogę pomóc", a na koniec: "Dbaj o siebie. Badaj się!" Kampania NFZ wywołała burzę w sieci, ale chyba nie taką, jakiej spodziewali się inicjatorzy.

W materiale zamieszczonym przez opolski odział Narodowego Funduszu Zdrowia mężczyźni nie zdradzają wprost, o czym mówią, ale rozpływają się w superlatywach: "Są cudowne", "Piękne", "Jędrne i sportowe".

Kiedy jeden z nich zachęca jednak: "Masuj je", a kolejny - z szeroko otwartymi ramionami - dodaje": "W razie czego, mogę pomóc", wszelkie wątpliwości zostają rozwiane, ale reakcja jest inna, niż chcieli twórcy kampanii.

"Bezmyślność"

Spot szybko skomentowali internauci. "Czy na pewno mamy rok 2016?" - pytają na Twitterze. "Konkurs na najbardziej seksistowską reklamę wygrywa NFZ" - dodają. "To idealny przykład PR-owej bezmyślności" - zaznaczają.

Konkurs na najobrzydliwszą i najbardziej seksistowską reklamę wygrywa NFZ. "Lubię gdy podskakują" Mój żołądek też podskakuje.#NFZ #reklama— Ari (@Lisie_Sprawy) 15 grudnia 2016

Spot opolskiego #NFZ o badaniach piersi to idealny przykład PR-owej bezmyślności. Nie wiem, jak ktoś mógł to wymyślić i puścić w eter. Total— Mateusz Parys (@parysmat) 15 grudnia 2016

Czy na pewno mamy 2016 r.? Patrząc na reklamę #NFZ dotyczącą badań profilaktycznych piersi mam wątpliwości czy to chociaż początek XXI wieku— Bartosz Neska (@BartoszNeska) 15 grudnia 2016

Autorzy przepraszają

Organizatorzy kampanii zabrali głos po burzy, jaka przetoczyła się w mediach społecznościowych. Przeprosiny zamieścili na stronie współautora klipu, TVP3 Opole w serwisie YouTube. Zamieścili na niej również nową wersję klipu, pozbawioną seksistowskich odniesień.

"Autorzy spotu przepraszają za jego pierwotną konwencję, która mogła naruszać uczucia i poczucie podmiotowości płci pięknej. Pragniemy jednak zaznaczyć, że naszym celem i przyświecającą ideą była i pozostaje wyłącznie walka z nowotworem piersi poprzez zachęcanie do badan i promocję prewencji wczesnego wykrywania" - napisano na stronie.

Autor: pch//ŁUD / Źródło: Youtube

Źródło zdjęcia głównego: NFZ Opole