Polska

Będzie metro, ale Prostej nie będzie trzy lata

Polska

Aktualizacja:
Będzie metro, ale Prostej nie będzie trzy lata
TVN24/ fot. PAPBędzie metro, ale Prostej nie będzie trzy lata

Punktualnie o godz. 22 w sobotę zamknięta została ulica Prosta w Warszawie na odcinku między rondem Daszyńskiego i ulicą Karolkową. Dziewięć autobusów, w tym dwie linie nocne, od dziś pojadą objazdami. Wszystko przez rozpoczętą budowę drugiej linii metra.

W związku z zamknięciem fragmentu Prostej ZTM przeniósł też cztery przystanki: Muzeum Powstania Warszawskiego, Rondo Daszyńskiego, Karolkowa i Siedmiogrodzka. W niedzielę o godz. 10 rozpocznie się zrywanie trakcji tramwajowej na zamkniętym odcinku ulic.

Ograniczenia będą też obowiązywać np. na ul. Kasprzaka, na której zostanie wydłużony buspas, na Przyokopowej, gdzie zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy.

Szczegółowy plan zmian w komunikacji miejskiej jest dostępny na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego.

Prezydent apeluje

Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz apeluje do kierowców i pasażerów o wyrozumiałość wobec nieuniknionych utrudnień w ruchu. - 11 września ruszają prace budowlane przy drugiej linii metra, a zatem i utrudnienia. Za kilka lat, już w roku 2013, będziemy tym metrem jeździć. Do tego czasu apeluję o wyrozumiałość i cierpliwość - powiedziała w czwartek w ratuszu Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Linia za ponad 4 mld.

Centralny odcinek drugiej linii metra ma mieć 6,3 km długości i siedem stacji - Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński - łączących Wolę z Pragą Północ. W tunelu pod Świętokrzyską "zetkną się" tory obu linii metra.

Dwie tarcze drążące będą się poruszać z Woli w kierunku Wisły, jedna z nich wydrąży łącznik z pierwszą linią metra. Trzecia tarcza wydrąży tunele między Powiślem a Dworcem Wileńskim. Przejdą one pod dnem Wisły. Jak powiedział prezes metra Jerzy Lejk, w odróżnieniu od budowy pierwszej linii, tym razem wszystkie stacje będą budowane jednocześnie, a nie jedna po drugiej.

Budowa drugiej linii warszawskiej kolei podziemnej to największa inwestycja samorządowa w Polsce - jej koszt wyniesie ponad 4,1 mld zł.

CZYTAJ TEŻ NA STRONIE TVN WARSZAWA

Źródło: tvn24.pl, PAP

Źródło zdjęcia głównego: TVN24/ fot. PAP

Pozostałe wiadomości