Kierowcy mogą już korzystać z 18-kilometrowego ekspresowego odcinka Południowej Obwodnicy Gdańska w ciągu trasy S7. Poprawę obsługi komunikacyjnej terenów aglomeracji odczują nie tylko kierujący pojazdami, ale także mieszkańcy miasta. Według prognoz ruchu nowa droga może odciążyć śródmieście Gdańska o 12-14 tys. pojazdów na dobę, w tym najbardziej uciążliwy ciężki ruch tranzytowy.
Kierowcy udający się drogą krajową nr 7 z Warszawy w kierunku Półwyspu Helskiego nie będą musieli wjeżdżać do centrum Gdańska, ale już w Koszwałach zjadą na „ekspresówkę", szybko i komfortowo przejadą na trasę S6 i pojadą dalej w kierunku Helu, Władysławowa czy Łeby. Nowa droga połączy autostradę A1, drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta i wyprowadzi ruch bezpośrednio w kierunku Warszawy. Jej znaczenie komunikacyjne ma wymiar nie tylko regionalny, ale ma również bardzo istotne znaczenie w układzie drogowym całego kraju. Właśnie ta droga sprawnie skomunikuje Trójmiasto ze Szczecinem, Łodzią i Warszawą. Południowa Obwodnica Miasta Gdańska w liczbach: • 17,9 km drogi ekspresowej • 19 obiektów inżynierskich, w tym najdłuższa estakada w Polsce o długości 2780 m, • 5 węzłów: Gdańsk Południe (Straszyn), Gdańsk Lipce, Gdańsk Port (Olszynka), Gdańsk Wschód (Przejazdowo), Żuławy Zachód (Koszwały) Łączny koszt inwestycji wynosi 1 580 833 094,37 zł. Projekt finansowany był ze środków Krajowego Funduszu Drogowego oraz współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. Wkład Funduszu Spójności wynosi 85% kosztów kwalifikowanych tj. 1 215 937 101,41 zł;
Artykuł sponsorowany
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA | Piotr Michalski