Kultura i styl

Modowy Oscar za "najlepsze nogi w branży". Polka reklamuje Pradę

Kultura i styl

Aktualizacja:
PradaMagda Frąckowiak jest jedną z sześciu modelek reklamujących Pradę na nadchodzący sezon

28-letnia Magdalena Frąckowiak została twarzą Prady na nadchodzący sezon jesień-zima 2012-13. To najbardziej wpływowy dom mody na świecie, a praca dla niego dla każdej modelki jest jak Oscar dla aktorki. Gdańszczanka jest trzecią Polką w historii marki, która ją reklamuje.

Elza Luijendijk i Magda FrąckowiakPrada

Anja Rubik, największa gwiazda wśród polskich modelek, może tylko pomarzyć o tak prestiżowym kontrakcie. Miuccia Prada do tej pory wybierała inne Polki do reklamowania kolekcji, które projektuje: Annę Jagodzińską w 2009 roku i Zuzannę Bijoch w 2011. A teraz też postawiła na jej konkurentkę: Magdalenę Frąckowiak.

28-letnia gdańszczanka została "twarzą" włoskiej marki na nadchodzący sezon jesień-zima 2012-13. Wraz z nią w kampanii występują też Rosjanka Anne Vyalitsyna, Holenderka Elza Luijendijk, Norweżka Iselin Steiro, Amerykanka Madison Headrick i Węgierka Vanessa Axente. Zdjęcia robił najbardziej wpływowy fotograf mody, z którym praca oznacza być albo nie być w świecie mody - Steven Meisel.

- To futurystyczne połączenie fantazji i realizmu: modelki są jak wirtualne awatary. Iluzja proporcji i perspektywy ma kojarzyć się z grą wideo - wyjaśnił ideę autor zdjęć.

Madison Headrick i Magda FrąckowiakPrada

Kampania ukaże się w mediach w sierpniu, ale już teraz Prada udostępniła ją na swojej stronie internetowej.

Hollywood parodiuje władzę

Choć kolekcję damską reklamują modelki, to tę dla mężczyzn - hollywoodzcy aktorzy. Przed obiektywem Davida Simsa stanęli sławni Gary Oldman i Willem Dafoe oraz początkujący w świecie filmu Jamie Bell i Garrett Hedlund. Wcześniej projektantka zatrudniła ich na swoim pokazie mody.

- W kampanii każdy z nich odgrywa inny typ męskości. A przesadne pozy i groźne spojrzenia to subtelna parodia władzy - uzasadnił pomysł fotograf.

Kolekcję męską reklamują aktorzy: Gary Oldman, Jamie Bell, Garrett Hedlund i Willem DafoePrada

Najlepsze nogi w branży?

Magda na swojej najnowszej okładce "Vogue'a" - numer na lipiec edycji portugalskiejLachlan Bailey/Vogue

Frąckowiak zaczynała jako 15-latka w warszawskiej agencji Model Plus. Pierwszy ważny pokaz to ten Arkadiusa w 2002 w Łazienkach. Potem Japonia, Paryż (gdzie długo ją odrzucali), matura, w końcu Nowy Jork. W wynajętym mieszkaniu wiele miesięcy miała tylko materac. Przełom nastąpił nieoczekiwanie. Steven Meisel zaprosił ją na okładkę włoskiego "Vogue’a", w tym samym czasie w Paryżu otwierała pokaz domu mody Yves Saint Laurent.

Do Nowego Jorku wróciła już jako gwiazda. Przerwała studia na architekturze, by całkowicie poświęcić się karierze. Opłacało się. Od tamtej pory zaliczyła okładki wszystkich najważniejszych magazynów mody, reklamowała takich gigantów w branży jak Lanvin, Ralph Lauren, Louis Vuitton, Jimmy Choo i inni. Pracowała także m.in. dla Toma Forda, Balenciagi, Valentino, Givenchy, Diora i Chanel. Do współpracy zaprosiła ją też najbardziej znana na świecie firma bieliźniarska - Victoria's Secret. A w 2011 roku Karl Lagerfeld fotografował ją do kalendarza Pirelli.

Dziś w rankingu opiniotwórczego portalu models.com Magda zajmuje 23. miejsce wśród najlepszych modelek świata.

Mająca 180 cm wzrostu (i wymiary 84-62-90 cm) modelka słynie z tego, że mówią o niej "najlepsze nogi w branży".

Polka w reklamie Victoria's Secretmateriały prasowe

Autor: am//bgr/k / Źródło: tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: Prada

Pozostałe wiadomości