Walka z kompleksami czy promocja otyłości? #Fatkini pokazuje kształty w rozmiarze XL

TVN24

Instagram, Twitter | Instagram, TwitterPod hashtagiem #fatkini kobiety dumnie prezentują swoje krągłości

"Fatkini" to pieszczotliwe określenie damskiego stroju kąpielowego w rozmiarze XL. To również hashtag, pod jakim kryją się zdjęcia plażowiczek o pełnych kształtach oraz osobiste historie kobiet, które po raz pierwszy odważyły się założyć kostium i pokazać w nim publicznie.

W mediach społecznościowych kobiety o krągłych kształtach publikują coraz więcej swoich zdjęć w strojach kąpielowych. Fotografie oznaczane są hashtagiem #fatkini, od nazwy kostiumu w rozmiarze XL.

The new #Fatkini hashtag increases popularity on @instagram and @twitter. https://t.co/98YSGh89Ff pic.twitter.com/WLH6qV0uyw— [Social Media News] (@GoInSocialMedia) sierpień 10, 2014

Nowy strój i fakt, że udało im się pokonać słabości dodaje bohaterkom zdjęć pewności siebie.

I'm a fat girl in a two piece, and I'm adorable! http://t.co/IlH6x8pTt6 #plussize #fatkini pic.twitter.com/duFXkgtF6x— Amber M (@stylepluscurves) maj 16, 2014

Wsparcie

"Nie ma słów, żeby opisać to, jak bardzo ucieszyłam się, gdy włączyłam Facebooka i zobaczyłam, że #mtv wspiera akcję #fatkini. Wspaniale jest zobaczyć, że takie wielkie i potężne sieci wspierają tak ważną sprawę" - napisała przy swoim zdjęciu jedna z dziewczyn publikujących pod hashtagiem #fatkini.

Mieszane odczucia

Zdjęcia kobiet w rozmiarze plus size wywołały również dyskusję na temat celowości takiej kampanii. Niektórzy twierdzą, że fotografie tego typu promują niezdrowy tryb życia i otyłość.

"Promoting unhealthy lifestyle and glorifying obesity" yeah, that's definitely the message that's being sent #eyeroll #Fatkini— Hal_is_back (@_Halawia) sierpień 10, 2014

"Cała akcja #fatkini musi się skończyć. Rozumiem kochać siebie, ale ludzie muszą przestać promować otyłość i niezdrowy styl życia".

The whole #fatkini has got to stop. I understand loving yourself, but people need to stop promoting obesity and an unhealthy lifestyle.— Haley Tennes (@hayyhay) sierpień 10, 2014

W odpowiedzi na krytykę pojawiły się jednak głosy obrony. "Bardzo szanuję tę akcję. Daje ona kobietom szansę, by poczuły się pewnie w swoim ciele".

I respect this #Fatkini thing so much.. It's giving woman a chance to feel confident about their bodies, as they should. Thank you #fatkini— Angie Ireland (@Forever_here41D) sierpień 10, 2014

Rewolucja

Akcja #fatkini to kolejny przykład na to, jak zmienia się kanon urody panujący w mediach. Modelki plus size coraz częściej pojawiają się na wybiegach i biorą udział w sesjach zdjęciowych znanych projektów.

Dużym zaskoczeniem było zaangażowanie modelki w rozmiarze XL do kalendarza Pirelli na 2015 rok. Chodzi o ważącą ponad 90 kg Amerykankę Candice Huffine, która jest jedyną modelką plus size wśród 12, których zdjęcia znajdą się w najbliższej edycji słynnego kalendarza.

Wcześniej świat mody ogarnęło poruszenie, gdy Robyn Lawley, modelka o puszystych kształtach, została twarzą znanej marki bieliźniarskiej Chantelle.

Robyn Lawley i Maryna Lynchuk w reklamie bielizny Chantelle
Chantelle

Autor: kl//ŁUD / Źródło: Instagram, BuzzFeed, Twitter