TVN24 Biznes | Ze świata

Właściciel TikToka podwaja swoje zyski. Rekordowy 2020 rok dla aplikacji

TVN24 Biznes | Ze świata

Źródło:
BBC

Właściciel popularnej aplikacji TikTok koncern BytaDance w 2020 roku podwoił swoje zyski - pisze BBC. Chińska aplikacja w minionym roku biła rekordy popularności, szczególnie wśród młodych.

ByteDance przekazał pracownikom informacje, że w 2020 roku całkowite przychody firmy wzrosły o 111 proc. do 34,3 miliarda dolarów. Koncern odnotował również wzrost rocznego zysku o 93 proc. do 19 miliardów dolarów.

Według danych spółki, w grudniu 2020 roku ByteDance miał 1,9 miliarda aktywnych użytkowników na wszystkich swoich platformach.

Firma potwierdziła, że dane są prawdziwe w rozmowie z BBC.

TikTok pod lupą regulatorów

Ogromna popularność TikTok sprawiła, że spółce coraz baczniej przyglądają się rządy na całym świecie, w tym w USA, a nawet w samych Chinach.

Jak donosił niedawno Reuters, powołując się na źródła w amerykańskiej administracji, niedawno podpisane przez prezydenta Joe Bidena zarządzenie dotyczące bezpieczeństwa danych osobowych obywateli USA zmusi chińskie aplikacje do zmiany polityki dotyczącej prywatności.

OGLĄDAJ TVN24 BiS W INTERNECIE W TVN24 GO >>>

To nie pierwsza próba uregulowania działalności TikToka w USA. Podczas swojej kadencji Donald Trump próbował nawet zablokować aplikację na terenie Stanów Zjednoczonych. Finalnie takie przepisy nigdy nie weszły w życie z powodu szeregu wątpliwości prawnych. Trump regularnie też atakował spółkę ByteDance, twierdząc, że jej działalność jest "zagrożeniem dla bezpieczeństwa USA".

W kwietniu chińscy regulatorzy nakazali 13 platformom internetowym, w tym ByteDance, aby zobowiązały się do przestrzegania surowszych przepisów dotyczących ich działalności finansowej. Przedstawiciele chińskich władz utrzymywali, że celem takich działań jest zapobiegnięcie wykorzystywaniu pozycji monopolistycznej.

Czym jest TikTok?

TikTok to globalna społeczność wideo. Jak czytamy w opisie aplikacji w Google Play jej zadaniem jest ułatwianie oglądania krótkich filmików. Użytkownicy mogą tworzyć własne filmy i modyfikować je z użyciem filtrów, efektów specjalnych i najnowszych przebojów muzycznych. To coraz częstsza platforma wykorzystywana przez działy marketingu. Szacuje się, że na całym świecie z apliakcji korzysta 1,5 miliarda ludzi.

mp

Źródło: BBC

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock